10 Aug
10Aug

הכל התחיל בהופעה של קולדפליי....

אחרי שכל עם ישראל. חוץ מאיתנו, היו בהופעה של קולדפליי בקיץ הקודם,  החלטתי שהשנה זה יקרה!

ברגע שיצאה ההודעה על מכירת כרטיסים ישבתי על האינטרנט ולא ממש היה איכפת לי איפה תהיה ההופעה - העיקר שתהיה! בסוף הצלחנו להשיג כרטיסים להופעה ב אמסטרדם והיינו מאושרים (:

אחרי שידענו איפה ההופעה ובאיזה תאריך עלתה השאלה - לאן נמשיך משם? אז אחרי 4 ימים פלוס הופעה באמסטרדם נמשיך ל… איסלנד! ועל זה תקראו בפוסט נפרד ומפורט במיוחד (:

יום שבת, 15/7

אז במוצ"ש לוהט מכל הבחינות בארצנו הקטנה והמשוסעת.. והאמת שבדאגה רבה למה שמתחולל ומה שישראל הופכת להיות.. המראנו לאחר עיכוב קטן ונחתנו באמסטרדם ב 2 לפנות בוקר..

הכל הלך מהר ומונית הביאה אותנו למלון: NH Collection Amsterdam Flower Market  באשמורת תיכונה… נושקת לשלישית.

רצוצים מהמסע כל מה שרצינו זה מקלחת ולמיטה.. אבל.. החדר שקיבלנו הפתיע אותנו בגודלו (הקטנטן) ובעיקר בכך שהביוב במקלחת היה מקולקל… היינו כל כך עייפים שויתרנו על מקלחת והלכנו לישון.

יום ראשון, 16/7

בבוקר ירדתי לקבלה וביקשתי להחליף חדר. הובטח לנו שנקבל חדר אחר כשנחזור מהסיור בעיר.

אז יצאנו לאכול ולתור את העיר (:

המלון במיקום נפלא ממש על שוק הפרחים ובמרחק הליכה מכל מקום כמעט.

התחלנו את היום בארוחת בוקר קלילה בבייגל קפה סמוך למלון.

משם הלכנו לכיכר דאם ואחרי צילומי "מאסט" התחלנו להסתובב ברחובות ובסימטאות המקיפים את הכיכר.. חנויות, מלא אנשים וקצת שופינג. אווירה טובה של עיר גדולה ושוקקת חיים ומלא... מלא תיירים שהגיעו, ככל הנראה, להופעות של קולדפליי שמתקיימות השבוע בעיר.

לקראת הצהריים דגמנו את הצ'יפס המפורסם ב מנאקן דה פיס - שהיה טעים מאד ולאחר מכן פנינו לעבר התחנה המרכזית כדי לנסוע במעבורת החינמית לשכונת NDSM הטרנדית והמתחדשת. אחרי ברבור קצר במעבורות - עלינו על זו הנכונה והגענו אחרי שייט של 10 ד' בערך.

ה מ ו ן גרפיטי משובח, סדנאות אמנים ווייבים מגניבים מאפיינים את השכונה אבל מרגיש שיש לה עוד לאן להתפתח עם בתי קפה וחנויות ייחודיות שיכולות להוסיף המון למקום. אחרי סיבוב מקיף בשכונה, כניסה למתחם סדנאות אמנים וקפה לנשמה חזרנו עם המעבורת לעיר.

מכיוון שכמעט ולא ישנו בלילה.. החלטנו להמשיך להסתובב קצת ולאט לחזור לכיוון המלון שלנו ואז לאכול וללכת לנוח הערב יחסית מוקדם.

אכלנו במסעדת המבורגרים ליד המלון בשם: טר מארש.. שהיה עדין וטעים להפליא ואז חזרנו למלון למנוחה. קיבלנו חדר חדש, גדול יותר ועם נוף נהדר על הכיכר ושוק הפרחים - פיצוי מושלם!

יום שני, 17/7

את היום פתחנו בארוחת בוקר ב Toastable - בית קפה חמוד שמוכרים בו טוסטים גדולים מטד וגם קטנים יותר ועוד כמה דברים טובים. גם הוא במרחק הליכה קצקצר מהמלון.

חלקנו טוסט וגם קערת יוגורט קוקוס עם פירות יער וגרנולה. אחלה ארוחה! משם יצאנו לכיוון בית הכנסת הפוטוגזי. הרחובות בבוקר עדיין רגועים ולא הומים וגם הדרך היתה שונה, הליכה לאורך נהר האמסטל המהמם!

בית הכנסת נמצא במה שהיה הרובע היהודי, הוא מואר עד היום ב 1000 נרות וללא חשמל. ביקרנו במקום וקיבלנו הסברים על ההיסטוריה והתפתחותו של בית הכנסת. היה מאד מעניין וגם קצת מרגש (:

כשיצאנו מבית הכנסת ראינו מעין שוק פשפשים סמוך.. אז עשינו סיבוב ואפילו קנינו מזכרת הביתה (;

משם המשכנו לשוק אלברט קאופ.. שוק בגדים ואוכל עם אווירה ממש טובה. בשוק בדקתי איך זה לאכול הרינג.. עם בצל קצוץ ומלפפון חמוץ.

אכלתי שתי מנות - ממש ממש טעים!

טעמנו גם סטרופוופל שהיה מדהים וגם ספרינג רול.

יש שם מלא סוגים של דוכני אוכל והמון פיצ'פקעס למכירה. ממש נחמד!

לאחר השוק החלטנו ללכת לחווית היינקן שנמצאת ממש ליד - ואיזה כיף זה היה!

ביקור בן 90 דקות במה שהיה פעם המפעל של היינקן (עד 1988) והיום משמש כמוזיאון היינקן.

הסיור מסביר את התפתחות המפעל וגם מעביר חוויה אינראקטיבית ל - מה זה להיות בקבוק בירה (:

בתחילת הסיור מקבלים צמיד עם 2 אסימונים כאלו ובסוף הסיור מגיעים לבר שבו ניתן לקבל 2 כוסות בירה בעבור האסימונים. חוויה מהנה ונחמדה מאד עם אווירה ממש טובה!

לאחר הסיור, קצת מסוחררים, התחלנו ללכת לכיוון אזור כיכר ליידספליין - גם באזור הזה מלא בתי קפה, קופישופס (לא בדיוק אותו הדבר חחח), מסעדות והמון חנויות בוטיק וחנויות גדולות יותר וגם.. המון אנשים!

אווירה צעירה וכיפית.

הגענו, בהמלצתו של בר שלנו ל קפה דה קלוס. ומכיון שבאנו סמוך לשעת הפתיחה היה לנו מקום. ארוחה מושלמת של צלעות (ואו זה היה טעים!) וחזה עוף. היה מעולה!

כדי להוריד את האוכל המשכנו להסתובב עוד ועוד ועוד.. קינחנו את היום בעוד סטרופוופל שעלה כמו 4 סטרופוופלים בשוק!! ואז קפה בסטארבקס שהיה מבאס.

באמצע השבוע החנויות נסגרות ב 18:00-19:00 חזרנו למלון די שפוכים..

יום שלישי, 18/8 יום ההופעה!!!

קמים בבוקר לארוחה בבית קפה אחר, הפעם בחרנו בבית הקפה

Pancake House , שמנהלת אותה משפחת מהגרים מצרית.

ישר זיהה שאנחנו ישראלים (כמובן), דיבר עברית והיה ממש נחמד!

הזמנו חביתה, שמגיעה בגודל עצום, כמו של פיצה וגם פנקייקים קטנים עם בננה, תותים ונוטלה. הארוחה היתה טעימה מאד.

משם המשכנו לוונדלפארק  - הפארק הגדול של אמסטרדם (כמו בכל עיר גדולה, גם כאן יש ריאה ירוקה מגניבה)

טיול ומנוחה לקראת ההופעה הערב. התהלכנו בפארק וחרשנו את שביליו. פארק מהמם ושלו עם המון רוכבי אופניים, כמו בכל מקום פה בעיר. לאחר מכן הלכנו לרובע המוזיאונים הסמוך, שיש בו גם חנויות מגניבות ואוירה טובה ואז המשכנו לשוטט בסימטאות העמוסות באנשים, בתי קפה, חנויות וגלריות לכיוון המלון.

הגענו חזרה למלון, החלטנו בהתייעצות עם נהג המונית שלקח אותנו מהשדה, לא לנסוע להופעה במונית אלא במטרו ולכן התקלחנו, התלבשנו יפה וירדנו לאכול ולנסוע לאיצטדיון יוהאן קרויף בו התקיימה ההופעה.

החלטנו לאכול במסעדה שנמצאת ממש מול המלון שלנו בשם Pasta Factory

הסתבר שהמסעדה בבעלות ישראלית, יש להם תפריט בעברית וכמעט כל מי שישב במסעדה היה ישראלי (:  האוכל היה טעים, אכלנו פוקצ׳ה טעימה וסלט רוקט עם עגבניות והיה מצוין.

משם צעדנו לתחנת המטרו, התשלום עם אפל פיי עושה את הכל קליל והנסיעה היתה מהירה ונוחה מאד.

כשהגענו לאזור האיצטדיון היה מוקדם עדיין אז שתינו קפה קר ובשעה 17:00 או קצת אחרי נפתחו השערים ונכנסנו.

איצטדיון ענקי!!! שלאט לאט הלך והתמלא ברבבות אנשים - מחזה יוצא דופן! בכניסה קיבלנו צמידים לענידה בהופעה, שמאירים בזמנים שונים ובצבעים שונים.

עוד לפני ההופעה לשמה התכנסנו היו 2 הופעות חימום. אחת של זמרת הולנדית ואחת של זמרת אנגליה. שתיהן היו חמודות מאד והעבירו את הזמן. ההופעה של קולפליי התחילה ב 20:45 בערך. מה אומר - חוויה מטורפת! אנרגיות בשמיים, שירים מעולים. הצמידים הנדלקים והכדורים המתעופפים מוסיפים לאווירה והיה פשוט נ ה ד ר !! חוויה לכל החיים. נהנינו מאד.

חזרנו במטרו - היה עמוס אבל גם מסודר מאד. הגענו חזרה אחרי 23:30 ובדרך קנינו גלידה וקרפ מטורף מלא בנוטלה. נפלנו שדודים (:

יום רביעי, 19/7

קמנו ליום האחרון שלנו באמסטרדם. הטיסה שלנו לרייקיאויק שבאיסלנד תהיה אחר הצהריים אז יש לנו בוקר שלם להסתובב.. וזה מה שעשינו!

לקחנו את הבוקר באיזי, קמנו מאוחר, מקלחת וזה.. ואז ירדנו לעשות צ'ק אאוט, לאפסן מזוודות ולצאת לתור עוד קצת את העיר. פתחנו בבייגל קפה, בית הקפה בו אכלנו ארוחת בוקר ביום ראשון ואכלנו ארוחת בייגל וביצה טעימים!

שבענו ממש ואז הלכנו להסתובב ברחובות שעוד לא היינו בהם. הגענו עד לאזור של בית אנה פרנק, שמאד השתנה בשנים שלא היינו פה והפך למאד מסחרי.. לאחר מכן הלכנו לכיוון החנות של טוני'ס שוקולוני וקנינו קצת שוקולד(; ומשם עוד קצת בסימטאות וחזרה למלון.

התארגנות אחרונה ומונית באה לקחת אותנו לשדה התעופה. הכל הלך טיק טק... ללא ביקורת דרכונים ביציאה מהמדינה (וגם לא בכניסה לאיסלנד) המתנו ליד הגייט ועפנו לאי הירוק - איסלנד! פירוט המסלול המשוגע באיסלנד בפוסט נפרד ממש כאן בבלוג (:

ואם קראתם והגעתם עד כאן ואתם מעוניינים במסלול מפורט מאד, נטול חוויות אישיות, תמונות וקשקושים אבל מתאר מה עושים בכל יום, בפירוט, כולל אתרים, זמני נסיעה ולעיתים גם מקומות לינה מומלצים ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלי ותקבלו אותו בעלות סמלית (: 050-8327441, או דרך טופס יצירת הקשר פה בבלוג

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.