02 Oct
02Oct

ואו, כמה זמן שלא הייתי פה... בשנה האחרונה הייתי עסוקה בבנייתו של עסק נוסף העוסק בשיווק באינטרנט ולכן טיפה "הזנחתי" את הבלוג אבל לא את תכנון הטיולים (: תכננתי טיולים לארה"ב, מזרח ומערב, לגרמניה ולהולנד, לצרפת ולאיטליה. בפוסט זה אני רוצה לשתף אתכם בתובנות האישיות שלי מטיול משפחתי שערכנו באזור היער השחור עם "נגיעות קלות" בשוויץ.

חודש אוקטובר התברר כחודש אידיאלי לביקור בגרמניה. היה קירי אבל היה נעים והגשם שירד מדי פעם כמעט ולא שיבש אף אחת מהתכניות שלנו.
יצאנו לדרך, חמושים בביגוד חם, בעל ושני ילדים נרגשים!
הגענו בשעת ערב לנמל התעופה בציריך. הרכב חיכה לנו ועימו הפלגנו צפונה לכיוון מפלי הריין. לנו בכפר קטן ונידח אצל זוג מבוגרים שמשכירים חלק מהבית שלהם - נחמדים מאד, נוצרים אוהבי ישראל. ארוחת בוקר היתה מפוארת וציידה אותנו בכח ובשמחה לתחילת הטיול שלנו.
היעד הראשון היה: מפלי הריין. הביקור האחרון שלנו במקום היה לפני שנים רבות ובלי ילדים - הטיילת אל מול המפלים מרשימה במיוחד והאפשרות להתקרב אל המפלים מהנה ומרגשת.

המשכנו בדרכנו מזרחה לכיוון העיר סטיין אם ריין - עיר יפהפיה ושווה לעצור ולטייל בה  כשעה. רחוב מרוצףבאבנים ומלא בחנויות ובניינים עתיקים, טיילת לאורך הריין ואפשרות לצאת לשייט.
משם המשכנו למינהאו - אי הפרחים - הביקור במקום היה נחמד, במיוחד חממת הפרפרים . כל השאר לא מדהים. בעיקר בסתיו. שווה לבוא באביב אז הפריחה בודאי יפה יותר.
משם המשכנו בדרכנו אל הצימר ששכרנו בליבו של היער השחור לא לפני שהצטיידנו במזון לארוחת הערב וארוחת הבוקר!
מיקום הצימר טוב עקרונית. אמליץ לאחרים להגיע אליו למרות הקושי הראשוני למצוא אותו... הצימר עצמו מצוין, נקי מאד ועם כל מה שצריך.בעלת המקום היתה נחמדה מאד!

את יום הטיול הבא החל במגלשות טודנאו- מגלשות הרים באורך של כ 3 ק"מ. עולים לראש ההר ברכבל סקי פתוח ומשם גולשים במורד ההר. חוויה אקסטרימית וכיפית!! מומלץ בעיקר עם ילדים!!
משם המשכנו לפארק הציפורים בו התקיימה הופעה מרשימה של ציפורים שונות. יש האכלת קופים קצקצרה אבל חוץ מזה אין שם כלום. בדרכנו חזרה עברנו בעמק המונסטר היפהפה ועצרנו למנוחה בשטאופן - עיירה חמודה מאד עם מדרחוב מקסים ובתי קפה . שווה לעצור לביקור קצר. לעצור במדרחוב לכוס קפה ועוגת היער השחור...
עמק המונסטר שופע בכרמים והנוף מרהיב והנסיעה היתה מדהימה.

בשל מזג האויר שינינו טיפה את ימי הטיול ובחרנו ללכת ביום הבא לפארק אירופה. זה הפלוס בטיולי כוכב הבנויים כיחידה אחת בכל יום - ניתן להחליף בין הימים בהתאם לתנאי מזג האויר ולרצונות...
הביקור בפארק אירופה מזמן יום מלא חוויות. הפארק מאד אקסטרימי - מי שלא אוהב רכבות מהירות ומפחידות ימצא את עצמו חסר תעסוקה אבל יהנה מאד מהעיצוב המדהים ומההשקעה הרבה. יש גם מתקנים לילדים קטנים.
אהילדים שלנו קיבלו בחילה אחרי מספר רכבות אקסטרימיות במיוחד אבל היום בכלל, כולל תהלוכת האלווין מרשימה היה מהנה במיוחד!
ביום הטיול הבא, שהיה יום שבת מזג האויר היה חמים ונעים ! בתחילת היום העפלנו לרכבל פרייבורג - זהו רכבל ארוך מאד והנוף אני בדרך! מדהים. הנוף מלמעלה היה מקסים, למרות שבשל ענני הבוקר לא ראינו אותו טוב כל כך...
לאחר מכן ירדנו לעיר פרייבורג-
זוהי עיר יפהפיה. העיר העתיקה מלאה בחנויות, מסעדות, בתי קפה ואנשים. ביום שבת היה שוק גדול ליד הקתדרלה. מדהים! פרחים, פירות,ירקות, דוכני בשר ונקניקיות. יש אפשרות לשופינג ולווי פיי...
הילדים נהנו מאד מהלחמניתה עם הנקניקייה ומימשנו טיפה את אפשרות השופינג (:
את יום ראשון בשבוע פתחנו בנסיעה לכיוון אגם שלוכזי - אגם גדול ונחמד עם נוף יפה. ניתן לטייל ברגל לאורכו כמה שרוצים. יש מסלולי הליכה מסודרים לאורכו של האגם . יש אפילו שירותים לאורך הדרך. חנינו בחניה של תחנת הרכבת.
לאחר מכן פנינו לאגם טיטיזי - אזור תיירותי מאד, מלא חנויות מזכרות ומסעדות. האגם נחמד. ניתן לקחת שייט בסירת פדלים, סירת משוטים או מנוע. אנחנו בחרנו בסירת מנוע איטית . הנוף יפהפה והיתה הנאה גדולה הן מהיכולת להשיט את הסירה והן מהנוף הקסום.

מסעדה טובה בתחילת הטיילת מצד ימין. יש שם שניצל טעים וגם שטרודל תפוחים עם רוטב וניל חם. טעים! בסופו של יום בחרנו להיכנס לבאד פרדייס - מרחצאות ופארק מים מקורה. נחמד ביותר! נקי מאד ומגלשותהמאתגרות והילדים נהנו מאד.
יש עוד שני מתחמים אליהם הכניסה מגיל 16 ומעלה בתוספת 3 יורו לאדם.. .
יום שני בבוקר היה גשוןם... ולכן התכניות שלנו טיפה השתבשו. נסענו לגוטאך- בכוונה לטייל בשביל החושים - אולם היה קר וגשום אז ויתרנו. במקום, יש מגלשת הרים נחמדה כמו בטודנאו רק קצרה יותר. לא עולים עם רכבל אלא עם המגלש עצמו באופן אוטומטי ואחכ גולשים. כיף!
משם נסענו לעיק שעוני הקוקיה והמפלים - טריברג מזג האויר השתפר מעט וטיילנו בין המפלים המדורגים יפים מאד. הכל ירוק והעצים בשלכת. מראה מהמם.
פארק חבלים בו תכננו לבלות היה סגור בשל הגשם ונרשמה אכזבה אצל הילדים... טיילנו ברחובה הראשי של טריברג בין החנויות הנחמדות לאורך הרחב הראשי של העיירה.
ובעיקר בחנות שעוני קוקיה ענקית שיש בה גם ויי פיי. רעבים? יש מסעדה טובה מימין לכניסה למפלים - שינקן שטראסה. מנת מיקס נקניקיות מצוינת!!
חזרנו בכביש מספר 500 מטריברג לכיוון טיטיזי מדהים ביופיו!!

יום טיול נוסף היה יום טיול בצרפת בחבל אלזס - דרך היין:
קולמר- בצרפת. חנינו בחניה שקרובה לעיר העתיקה ברו דה אנדראס. ניתן להחנות שם עד 3 שעות ללא תשלום ושמים שעון מיוחד שיש ברכב.
ביקרנו בעיר העתיקה. בשעה 11:00 בבוקר עדיין היתה ישנונית והרבה חנויות עדיין לא נפתחו. לאט לאט החלה להתעורר. קנינו קוארסונים טעימים (שקדים ושוקולד) והסתובבנו ברחובות הצרים. מאד יפה, הרבה תיירים ובתי קפה.
משם נסענו להר הקופים בקינצהיים- שמורה קטנה שמסתובבים בה קי מאדון. ניתן להאכיל את הקופים. למרות שהם ממש לא רוצים לאכול את הפופקורן שנותנים להם. הם שבעים. מאד נחמד.

ריקיאויר- עיר עתיקה בדרך היין המוקפת בחומה. זוהי עיירה מאד נחמדה עם חנויות רבות וסימטאות קונות ומרוצפות. נמצאת ממש  בדרך היין והדרך אליה וממנה מקסימה.

היום האחרון לטיול הגיע לצערנו. עם בוקר עזבנו את הצימר החמים והביתי ופנינו לכיוון ציריך. בחרנו להגיע ולטייל בעיר לפני הטיסה בערב. טיילנו ברחוב המרכזי - באנהוף שטראסה, בעיר העתיקה ובעיר החדשה. טיול של יום אחד.
אגם ציריך מדהים! וטיילנו לאורכו.

הטיול הגיע לסיומו, חזרנו הביתה לחייל שלנו ולחיי השגרה!

ואם קראתם והגעתם עד כאן ואתם מעוניינים במסלול מפורט מאד, נטול חוויות אישיות, תמונות וקשקושים אבל מתאר מה עושים בכל יום, בפירוט, כולל אתרים, זמני נסיעה ולעיתים גם מקומות לינה מומלצים ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלי ותקבלו אותו בעלות סמלית (: 050-8327441, או דרך טופס יצירת הקשר פה בבלוג

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.