15 Apr
15Apr

טסנו ב 12/5 בבוקר בטיסת אל על למדריד. טיסה ישירה. טיסת בוקר כזו פחות מומלצת כמובן כי לא ישנים בלילה לפני אבל חלקנו הצליח להירדם וזה לא היה כל כך נורא.

שדה התעופה במדריד גדול במיוחד ויש המון הליכה עד שמגיעים לאזור איסוף המזוודות. יש לקחת זאת בחשבון כשטסים עם מבוגרים.

הזמנו נסיעה עם מונית משותפת מחברת אירוסיטי. היה לנו קשה למצוא את הנציג שלהם שהמתין טיפה בצד ביציאה מהטרמינל אבל בסוף מצאנו אותו וזה היה מצוין. הביא אותנו עד למלון בזמן קצר יחסית. היתה איתנו משפחה נוספת שירדה לפנינו וזה לא הפריע

המלון היה Eurostars Plaza Mayor. המלון ממוקם ברחוב דר' קורטזו – ממש דקות ספורות מכיכר מאיור. מיקום מעולה ומרכזי ביותר ולא היה צורך בכלל בשימוש בתחבורה ציבורית. המלון עצמו מקסים, החדרים יפים מאד ונקיים, המיטה נוחה מאד וארוחת הבוקר מצויינת וכוללת ביצים, מאפים, גבינות ונקניקים, מיצים שונים ופירות – ממש מצוין!

יום 1 12/5/17:

שמנו את הדברים בשמירת חפצים ויצאנו לטייל. שמנו פעמינו לכיכר אספניה ובדרך עברנו דרך פוארטה דל סול – הלב של מדריד – כיכר עצומה מלאה בהתרחשויות ומיצגים והפגנות ומאד תוססת. ממנה יוצאים מלא רחובות קטנים מלאים בחנויות ובמסעדות ובתי קפה והמון המון המון אנשים! הגענו לכיכר אספניה היפה וראינו את הפסל של דון קישוט וסנשו פנשו.

מזג האוויר היה קריר ונעים וירד אפילו גשם מדי פעם. זה היה מרענן ונחמד ועדיף על חום. משם פנינו לארמון המלך בו התקיימה ועידת מדריד – מרשים וגדול מאד ומשם לבית האופרה היפה. עשינו בעצם מעין סיבוב והגענו בסופו של דבר לשוק סן מיגל ולכיכר מאיור.

מרקדו (שוק) סן מיגל יפה במיוחד, מזכיר שווקים אחרים בעולם. היה מאד צפוף וקשה היה ממש ללכת בין הדוכנים של האוכל. מאות אנשים קונים אוכל ושותים ומבלים. דוכנים שמוכרים טאפאס, סנגרייה, פירות חתוכים, פאייה, לחמים, נקניקים ועוד ועוד.. שתינו סנגריה, אכלנו שטויות ונשנושים – מקסים!

כיכר מאיור מקסימה – מוקפת בתי מגורים אדומים. התקיים בה פסטיבל מוסיקה במשך כל הימים שהיינו שם והיו מלא הופעות של אמנים מכל ספרד ואירופה. אלפי אנשים גודשים את הכיכר כל שעות הים והלילה, שותים בירת, אוכלים – המון שמחה!

חזרנו להתרעננות ומנוחה במלון ואז יצאנו לאכול. הלכנו לכיכר סנטה אנה ותהינו היכן לשבת. היה קר אז חיפשנו לשבת בפנים למרות שכל הכיכר היתה מלאה אנשים שישבו בחוץ. אכלנו במסעדה ששמה CAFFE & TAPAS והיה מאד טעים כל אחד יכול היה לבחור אוכל שמתאים לו וכולם יצאו מרוצים! יצאנו והמשכנו להסתובב בין אלפי האנשים האחרים שמסתובבים ברחובות הקטנים, עצרנו לקינוח בשוקולטרייה ואכלנו צ'ורוס מטוגנים עם שוקולטה, כאשר טובלים את הצ'רוס בשוקולטה. הצ'ורוס היה פחות טעים, השוקולטה היתה נהדרת. אפילו חזרנו לכיכר מאיור וראינו חלק ממופע מוסיקה שהיה שם. חזרנו גמורים למלון....

יום 2 13/5/17:

את היום השני פתחנו בארוחת בוקר מרשימה ביותר בבית המלון. מה לא אכלנו...פירות וגבינות ונקניקים ומוזלי וקפה וביצים ומיצים ולחמניות ו....יצאנו שבעים לדרך וזה היה היום בו התפצלנו. ניב ואהוד נסעו באוטובוס למשחק הטניס והיו שם עד הערב. ענת ואני התחלנו בשופינג בחנות הספורט דה קטלון שם פגשנו גם את גרי ויפה. יום השופינג התחרבש בגלל גניבת האייפון שלי אבל... אחרי כשעתיים של הלם המשכנו וקנינו בעיקר בפריימרק... ובעוד מקומות...רחוב גראן ויה במדריד הוא הרחוב בו מרבית החנויות הגדולות נמצאות. ממנו יוצאים עוד רחובות ומדרחובים קטנים יותר עם מלא חנויות. ההיצע רב והמחירים זולים יחסית לאירופה בכלל ויחסית לארץ. יש הרבה מגוון ופריימרק היא חנות משוגעת לגמרי – הכי גדולה והכי מפוארת שראיתי.

בתום המסע נפגשנו במלון בשעות הערב ויצאנו שוב לארוחת ערב ולהמשך קניות. ארוחת הערב הפעם היתה פחות טובה. אכלנו פאייה לא רעה במסעדה עם שירות לא משהו. שוב מלא אנשים ברחובות גם בשעות הקטנות של הלילה...

יום 3 14/5/17:

ביום השלישי בבוקר, שהיה למעשה יום ראשון בשבוע,  התאוששתי טיפה מההלם של גניבת האייפון... אכלנו שוב ארוחת בוקר מכובדת ביותר ויצאנו לטייל.

קבענו להיפגש עם דרור ופלג גוטמן בשוק הפשפשים ריסטרו שמתקיים באזור פלאזה מאיור בימי ראשון בלבד. שמחנו להיפגש וטיילנו יחד. השוק צבעוני ונחמד מאד וקנינו כל מיני שטויות. בתום הסיור בשוק נפרדנו מגוטמן והמשכנו בהליכה לכיוון הפראדו וה "סנטרל פארק" של מדריד: פארק ריטרו. הפארק יפה מאד וגדול מאד. המון שבילי הליכה ובתי קפה וגם מבנים יפים שניתן לבקר בהם. לאחר מנוחה קלה בבית קפה יצאנו יציאה שונה של הפארק והלכנו לכיוון הגראן ויה. שם התפצלנו שוב וניב ואהוד חזרו למלון למנוחה ואנחנו נכנסנו ל"השלמות שופינג". הגענו למלון בערב ולאחר מכן יצאנו לארוחת ערב. אכלנו במסעדה איטלקית בשם גראציה מילה ליד פלאזה מאיור. מסעדה נהדרת ומומלצת ביותר. גם בערב זה התקיימו מופעים מוסיקלים בכיכר מאיור וגם בחצות ואפילו אחרי גדשו את הכיכר אלפי אנשים שהקשיבו למוסיקה, רקדו ונהנו. זו עיר שמחה ומלאה בממקומות בילוי ובאנשים שמבלים בה.

עיר נהדרת!

ואם קראתם והגעתם עד כאן ואתם מעוניינים במסלול מפורט מאד, נטול חוויות אישיות, תמונות וקשקושים אבל מתאר מה עושים בכל יום, בפירוט, כולל אתרים, זמני נסיעה ולעיתים גם מקומות לינה מומלצים ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלי ותקבלו אותו בעלות סמלית (: 050-8327441, או דרך טופס יצירת הקשר פה בבלוג

ביום שני 14/5, לאחר ארוחת בוקר דשנה אספה אותנו המונית של אירוסיטי Euro city חזרה לשדה התעופה ולאחר עיכוב קל בטיסה המראנו לארץ הקודש (:

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.