04 Mar
04Mar

לא כל יום חוגגים בר מצווה...ובטיול בר המצווה של עידו החלטנו להגיע ליעד שטרם ביקרנו בו ולהקדים את הטיול לפני תאריך בר המצווה כדי לזכות במזג אוויר מושלם כפי שאכן היה.אז קבלו את הטיול המדהים שעשינו - אותו פתחנו וסגרנו בארצות הברית ובאמצע היתה חוויה קסומה של ביקור בקוסטה ריקה וחוויות אקסטרים מהנות ביותר. מעל לכל - גיבוש משפחתי מדהים!

יום 1 27/3

אחרי טיסה ארוכה והמתנה מייגעת בתור בכניסה לארה"ב, הגענו סוף סוף למלון סן קרלוס שבמנהטן. מיקום המלון מצוין, בין השדרה השלישית לרביעית ברחוב 51. מזרחית לכיכר טיימס אבל במרחק הליכה. המלון יפה והחדר מרווח ונקי וגדול דיו לאכלס את כולנו.התקלחנו ולמרות העייפות הגדולה והג'ט לג המוכר יצאנו לסיור הכרות ראשוני. טיילנו לאורך השדרה החמישית, רוקפלר סנטר, נכנסנו למספר חנויות כמובן וברחוב 42 פנינו לכיוון טיימס סקוור. עברנו ליד בראיינט פארק המהמם והגענו לטיימס סקוור המרשימה. הילדים היו קצת בשוק המאורות ומההמולה... רצינו לאכול בג׳ונס פיצריה אבל לא היה מקום אז הלכנו להארד רוק קפה... לא היה משהו בכלל חוץ מהאווירה הנחמדה. יצאנו והמשכנו להסתובב מותשים לחלוטין עד המלון והלכנו לישון!!!

יום 2 28/3

פתחנו את היום בהליכה לשדרה החמישית (שוב) והפעם פנינו לכיוון צפון כשהיעד היא החנות של אפל והאייפון הנכסף  (והכסוף) שלי!!

בדרך עצרנו במספר חנויות כמו החנויות של יוניקלו והוליסטר וחנויות נוספות ... קנינו קצת ואז הגענו לאפל סטור. רכשנו לי אייפון 7 וחזרנו בשדרה החמישית לחנויות נוספות כמו אברקרומבי ואחרות. משם פנינו לשדרה השישית והגענו למגנוליה...  הקונדיטוריה המפורסמת.  קנינו בננה פודינג טעים ביותר והמשכנו לכיוון הסבווי לנסיעה לבאטרי פארק ולמעבורת לסטאטן איילנד. מזג האויר היום לא האיר לנו פנים והיה גשום וקר.. בנוסף היה מעונן ולכן הראות לא היתה כל כך טובה. נסענו במעבורת וראינו גם את פסל החירות. הראות לא היתה משהו אבל צילמנו את נוף מנהטן המעונן המתרחק בהלוך והמתקרב בחזור . כשחזרנו הלכנו לאכול בצ׳יפוטלה והבוריטו היה טעים לכולם. משם הלכנו לאנדרטה של 9/11 ולקניון החדש שפתחו ליד. היינו אמורים לעלות לפרידום טאואר אבל בגלל שהראות היתה כ"כ גרועה הציעו לנו לדחות את הביקור ליום אחר ואכן דחינו אותו ליום חמישי. מקווים שנספיק הכל ביום הזה (; בחזור הלכנו לאורך ברודווי אבל התחיל לרדת גשם ממש חזק אז נסענו בסבווי לגרנד סנטרל והסתובבנו בו ומשם למלון בתקווה של חלק מאיתנו לצאת שוב אבל.... אחרי כל המקלחות העייפות נחתה על כולם וב 22:30 עידו נרדם ואחריו אט אט כל השאר.

יום 3:

את היום השלישי בניו יורק פתחנו בהליכה לכיוון ההיי ליין – הטיילת שמתחילה ברחוב מס 30 על השדרה העשירית. הלכנו ברחובות שעדיין לא היינו בהם. הלכנו לכל אורכו של ההיי ליין עד לירידה ליד מוזיאון ויטני. ממליצה לכולם להיכנס למוזיאון. בפעם זו – אנחנו לא נכנסנו אלא בחרנו ללכת לצ׳לסי מרקט המדהים עם המסעדות והחנויות הרבות. סעדנו את ליבנו בפיצה טעימה. משם יצאנו והלכנו לאורך רחוב 14 עד שהגענו ליוניון סקוור. שם פגשנו את סטיב והלכנו יחד לאכול ארוחת צהריים במסעדה איטלקית יקרה פחד. משם הלכנו יחדיו לאיטלי והיה מקסים שם ואז המשכנו צפונה. סטיב נפרד מאיתנו בפן סטיישן ואנחנו המשכנו עד סנטרל פארק. אכלנו גלידה בגרום- גלידה איטלקית משובחת ביותר והלכנו לטייל טיפה בסנטרל פארק המהמם. משם למלון למנוחה קלה ואז יצאנו שוב לסיבוב פרידה מטיימס סקוור ולאכול. חזרנו ממש מאוחר וכולם נפלו שדודים.

יום 4:

פתחנו את היום האחרון שלנו בניו יורק בנסיעה בסאבווי לברוקלין. קצת הסתבכנו עם הסאבווי אבל הגענו לבסוף לגשר ברוקלין מהצד של ברוקלין. התחלנו ללכת על הגשר חזרה לכיוון מנהטן ומזג האוויר היה נפלא. הנוף של העיר המדהימה הזו היה צלול וברור ולא הפסקנו לצלם. לאחר מכן הלכנו משם לרחוב קאנאל המפורסם ולצ׳יינה טאון. לאחר שקנינו כובעים וכרטיס זיכרון לגו פרו הלכנו לשוק של צ׳יינה טאון וראינו סוגי ירקות שונים ומשונים וגם סוגי דגים רבים ומשונים. היה מסריח אבל מעניין.

ביקרנו גם בליטל איטלי על שלל המסעדות האיטלקיות שבו ולאחר מכן הלכנו קצת לכיוון הדלי של כץ וסעדנו את ליבנו בכריכים עצומים וטעימים להפליא! אחרי כץ נסענו בסבווי חזרה לפרידום טאואר כיון שלא עלינו ביום המתוכנן כי היה מזג אויר גרוע. הגענו ועלינו למגדל המדהים הזה ונופה של מנהטן היה קסום כרגיל... לאחר שירדנו לקחנו שוב סבווי להופעה של בלו מן גרופ. החלפנו כרטיסים והלכנו לנוח טיפה בסטארבקס.המופע היה משוגע ומצחיק ושמח והיה מדהים. מאד מאד נהננו!!

אחרי ההופעה לקחנו שוב סאבווי (זה היה היום בו נסענו הכי הרבה..) למלון. ארגנו את המזוודות והלכנו לישון טיפה עד השעה שבה היינו צריכים לקום לטיסה לקוסטה ריקה.

יום 5:

קמנו ב 2 לפנות בוקר ונסענו במונית שהזמנו לניוארק. כל תהליך הצ'ק אין היה מהיר וקצר והאנשים היו סופר נחמדים. היה לנו המון זמן לחכות לטיסה... הטיסה עצמה ארכה 5.5 שעות .. ארוך ביותר. נחתנו בקוסטה ריקה!! נציג של חברת השכרת הרכב חיכה לנו ולקח אותנו לחברת ההשכרה. קיבלנו טויוטה לנד קרוזר והתחלנו לנסוע לכיוון היעד הראשון- חוות קפה. בחווה עצמה המדריך חוזה הסביר לנו על תהליך גידול וייצור הקפה . הסיור היה מרתק ולמדנו המון על קפה וגם טעמנו! לסיום קיבלנו קפה מתנה וגם קנינו ליקר קפה לאחר מכן נסענו נסיעה ארוכה ללנדס אין לאב. הילדים היו כבר מאד רעבים והיתה קצת בחילה אבל עבר.  אז הגענו למקום הקסום הזה בלב הג'ונגלים של קוסטה ריקה. פשוט  מדהים!

הציקדות מרעישות כל הזמן והאווירה היא של ג'ונגל אמיתי. אכלנו ארוחת ערב מעולה. מסתבר שחיילת לשעבר של ניב היא אחת מאנשי המקום אז דיברנו איתה וגם עם אסף שהסביר לנו על היום הבא... הלכנו לישון מוקדם כי מחכה לנו יום גדוש פעילות ואקשן!

יום 6:

היום היה יום מטורף לחלוטין!!!  פתחנו בארוחת בוקר ישראלית של שקשוקות, סלט, ארוחת בוקר ישראלית ולחם נהדר! אחרי כן אספו אותנו לפעילות הראשונה: קניונינג - גלישת סנפלינג במפלים. הירידה להתחלת הגלישה היא בסנפלינג ארוך באויר של 50 מ'  בערך ואני- הייתי ראשונה! היה מדהים !! אח"כ היו עוד כמה מפלים שירדנו בסנפלינג ובסוף היתה הפתעה- טרזן סווינג משוגע לחלוטין. זורקים אותך מעל העצים והעמק והכל פתוח והנוף כל כך ירוק ויפה - כיף ענקי!

אחרי כן חזרנו למלון, נחנו טיפה ואז אספו אותנו לראפטינג. שייט אתגרי טיפה ומהנה ביותר ובמהלכו חשבנו לרגע שהגו פרו של בר ועידו אבד... לשמחתנו זה לא קרה. שייט כיפי והמדריך היה נחמד מאד! בסיום השייט חיכו לנו מגשים של אננס ושל אבטיח חתוך. טעים!!!משם חזרנו שוב למלון ואז אספו אותנו לקני- אומגות בגובה בתוך הגונגל וגם מעליו. המדריכים היו מקסימים! אלו היו אותם מדריכים מהקניונינג . עוברים 8 אומגות באורכים שונים והכל מעל העצים. האומגה הכי ארוכה היתה 250 מ.

אח"כ עברנו לאומגות בגובה מטורף מעל הג'ונגל. אני ויתרתי על התענוג אבל כל האחרים עשו בהנאה גדולה! אחת האומגות היתה סופרמן- בשכיבה על הבטן וממש מרגישים שעפים. עשו את זה כמו גדולים. אני חיכיתי ליד וראיתי אותם ממש מקרוב!

הסתיים יום משוגע! חזרנו למלון ושתינו שייקים נהדרים. ניב ועידו עוד הלכו לבריכה ועכשיו מתארגנים לארוחת הערב.

יום 7:

מוקדם בבוקר עזבנו בעצב את לנדס אין לאב בדרכנו להר הגעש ארנל ולעיר לה פורטונה שנמצאת לידו לטיול טרקטורונים. הגענו ללה פורטונה וירד כל הזמן גשם זרזיפי אז לבשנו מעילי גשם והתחלנו את הטיול כשבר נסע לבד, אבא ועידו יחד ועמית נהגה ואני מאחוריה. היה פסיכי לגמרי, מאתגר וכיפי! עצרנו באמצע יער גשם וראינו צפרדע עם רגליים כחולית שקוראים לה בלו ג׳ינס. ירדנו גם לנחל למנוחה קלה. מרחבים מטורפים, הכל ירוק ומקסים! עמית נהגה יפה חוץ מתאונה קלה שקרתה די בהתחלה כשנכנסנו בגדר. בקיצור, חוויה מטורפת!

אחרי כן נסענו למלון מונטנה דה פואגו. חיכינו עד שהחדרים יהיו מוכנים. שדרגו אותנו לשתי סוויטות והמלון היה ממש ממש יפה וממש מול הר הגעש ארנל. החדרים היו מקסימים רק התחזוקה לא משהו. קיבלנו סרטים ליד וישבנו לאכול בחדר... לקראת ערב יצאנו לפארק מים ומעיינות חמים קלאמבו. הברכות היו חמות וכיפיות. היו גם מגלשות ואבובים. היינו אמורים לקבל גם ארוחת ערב אבל אמרו לנו שלא ואסף לא ענה אז קנינו ארוחת ערב ואז חזרנו עייפים למלון.

יום 8:

את היום השמיני של טיולנו פתחנו בפספוס... היינו אמורים לצאת לרכיבה על אופניים סביב הר הגעש בארנל וקמנו טיפה מאוחר ולכן פספסנו את הטיול... קצת התאכזבנו אבל היה נורא חם אז אולי זה היה לטובה... בכל מקרה החלטנו לטייל לבד סביב הר הגעש ועלינו לתצפית עליו- מדהים! ההר פולט אדים כל הזמן וזה נראה כאילו יש מעליו כל הזמן עננים. נוף מרהיב מכל כיוון וברקע האגם - אגם ארנל. נסענו אליו וחצינו את הסכר היוצר אותו ונסענו לאורך האגם. ממש מקיפים אותו בנסיעה למונטה ורדה. עצרנו לטבילה קצרה במים ולצילומים ולאחר מכן עצרנו במאפיה לקנות כמה מאפים מתוקים. הדרך היתה ארוכה בעיקר בגלל שרובה אינה סלולה והיא גם מאד מפותלת ולכן לקח זמן להגיע למונטה ורדה. המלון במונטה ורדה אל אסטבלו מרהיב ביופיו ובנוי על ההר עם נוף משגע. קיבלנו שני חדרים גדולים והפעם עם נוף מהמם במעלה ההר. לאחר הצ'ק אין יצאנו לסיור פרפרים וצפרדעים. היה מעניין לראות סוגים שונים של צפרדעים ומגוון רחב מאד של פרפרים. חזרנו למנוחה והתארגנות בחדר ולאחר מכן לארוחת הערב טעימה ביותר במסעדה קוסטה ריקנית למנות מעולות של אורז ושעועית עם בשר מסוגים שונים.

יום 9:

עזבנו את מונטה ורדה לכיוון מנואל אנטוניו. נסיעה ארוכה שחלקה בכביש לא סלול. מנואל אנטוניו נמצאת על שפת האוקיינוס השקט ומזג האויר שם חם ולח מאד. בדרך עצרנו לשייט בנהר טרקולס לצפות בתנינים ובציפורים שונות שונות. שייט שחיכינו לו טיפה בחום הנוראי אבל היה שווה כי הוא היה מדהים. ממש כמו בנשיונל ג'יאוגרפיק ראינו תנינים ענקיים שהגיעו לאורך של 5 מטר וגם קטנים יותר. ציפורים ותוכים ומנגרובים.. שייט ארוך ומעניין מאד. אח"כ המשכנו למנואל אנטוניו בחופה הדרומי של קוסטה ריקה ולקראת ערב הגענו למלון וילס ליריו. מלון טיפה מוזר אבל החדרים היו נחמדים וגם הבריכה. יצאנו לאכול במסעדה קרובה וטעימה.

יום 10:

פתחנו את היום בסיור בשמורת מנואל אנטוניו עם מדריך .היה מדהים! הסיור לווה בהסברים של מדריך שידע איפה נמצאת כל ציפור, עצלן, קוף או איגואנה. ראינו גם מספר סוגים של קופים כמו הקופים המייללים והקופים עם הפנים הלבנות. הגענו עד הים ויש שם חופים מדהימים. עם תום הסיור הלכנו לים.. ממש כמו בתאילנד מגיעים אליך מיליון אנשים עם הצעות לקוקוס, ארטיקים, שרשראות ומה לא. הים היה סוער במיוחד אבל לא ויתרנו על טבילה בו. אחרי הים היינו מוכרחים לנצל גם את הבריכה במלון ואח"כ ירדנו למרינה של מנואל אנטוניו וכולם (חוץ ממני) יצאו לשייט על אופנועי ים. היתה חוויה מדהימה והם נסעו ממש מהר, כולל עידו. את ארוחת הערב אכלנו בבית המלון. היה מצוין!

יום 11:

קמנו מוקדם ונפרדנו ממנואל אנטוניו והתחלנו בנסיעה של כשלוש שעות לשדה התעופה להמריא לאורלנדו. הגענו לאורלנדו בערב קצת מותשים ועייפים  ולאחר שאכלנו במקדונלד'ס הגענו לדירה. הדירה היתה נחמדה מאד והדבר הכי טוב בה היה מכונת הכביסה והמייבש! ניב ובר יצאו לעשות קנייה לבית ואני נכנסתי למרתון כביסות....הלכנו לישון מאוחר.

יום 12:

אפקוט – פארק המדע היה המקום הראשון בו ביקרנו באורלנדו. היה מעניין ומחכים אבל פחות אקסטרימי. היו כמה מתקנים כיפיים וכמה שעשו ממש בחילה. המתקן הנחמד ביותר הוא soarin בו מדמים מעוף בנקודות שונות בכדור הארץ. החלק של המדינות היה נחמד מאד. אכלנו גלידה מעולה בצרפת ואוכל מקסיקני במקסיקו ולבסוף מצאנו נקודה בה ניתן לצפות במופע הערב על האגם ונשארנו שם. המופע היה מופע זיקוקים מרהיב עם שפע של זיקוקים מסוגים שונים.

יום 13:

מג׳יק קינגדום עם טלי וברוך.

נפגשנו על הבוקר עם טלי וברוך. פגישה מרגשת אחרי תקופה ארוכה שלא התראינו.  הם הגיעו במיוחד לפגוש אותנו מאיזור מיאמי ושמחנו לבלות את היום יחדיו!

טלי וברוך היו מנוסים יותר ומכירים את הפארק בעל פה ולכן הספקנו את כל המתקנים השווים. אני וטלי ניצלנו את הזמן להשלמת פערים ולשיחות ביננו. הפארק היה מלא אנשים אבל לא היה נורא כל כך. הילדים עשו כמה פעמים את הספייס מאונטיין ורכבות נוספות. המצעד היה מקסים ובערב כמובן מופע הזיקוקים מעל הארמון המפורסם. מדהים!

יום 14:

יום שופינג באאוטלט של אורלנדו.

ואכן – יום שופינג ארוך ומתיש עבר על כוחותינו...

יום 15:

יוניברסל ואי ההרפתקאות – יום של שיא מבחינת האטרקציות באורלנדו. הן יוניברסל והן אי ההרפתקאות הם פארקים מקסימים ומושקעים ביותר אם כי לא גדולים במיוחד. הילדים הבינו שסימולטורים עושים להם בחילה ולכן בחרו לעלות לרכבות הרים משוגעות. החלק של הארי פוטר היה היפה ביותר. שחזור מדויק של מה שיש בסרט. פשוט מדהים. שתינו בירצפת בסמטת דיאגון ואחר כך עברנו ברכבת להוגוורטס דרך רציף תשע ושלושה רבעים והגענו להוגסמיד. שחזור מטורף של הכפר, כולל השלג על הגגות שלו. פשוט מדהים.

שם הם עשו עוד רכבות וגם בתוך הוגוורטס ואז המשכנו באי ההרפתקאות לעוד כמה מתקנים. זה ליל הסדר אז יצאנו מהפארק לטיילת (סיטי ווק) ושם בחרנו לאכול במסעדה איטלקית נחמדה מאד. היה טעים ומשמח!!

יום 16:

טיסה לבאפלו והגעה למפלים בצד האמריקאי והצד הקנדי.

לאחר השכרת הרכב נסענו לכיוון המפלים בצד האמריקאי. היה יפה מאד לחזות מהמפלים גם מצד זה ומומלץ לעלות לגשר לנקודת תצפית טובה ונוף מדהים. משם עברנו לצד הקנדי והגענו למלון שלנו. מהחדר השקפנו ישר על המפלים וזה היה יפה במיוחד. בערב המפלים מוארים והנוף פשוט קסום.

יום 17:

פתחנו את היום בהליכה לכיוון עלמת הערפל ובשייט במפלי הניאגרה. למרות שקיבלנו שכמיות נגד גשם – היה רטוב וקר במיוחד! אבל...חוויה מיוחדת במינה שהילדים לא ישכחו במהרה. משם נסיעה לאאוטלט של ניאגרה שם בילינו את חלקו המרכזי של היום ואחר הצהריים התחלנו לנסוע  לאיתקה. הגיענו בערב  למלוון באיתקה וישר הלכנו לישון.

יום 18:

מפלי איתקה, מפלי טוגנוק, אגם קיוגה

ביום זה פתחנו בסיור באיתקה ובאוניברסיטת קורנל. באמצע האוניברסיטה יש מפלים. ליד האוניברסיטה יש את מפלי איתקה המרשימים. חזרנו לעיר לקנות לבר תיק לטיול ומשם נסענו למפלי טוגנוק. עשינו טיול קצר כדי למצוא את המפל ואז גילינו שלא חנינו במקום הנכון. בסוף מצאנו אותו ואז המשכנו לאגם קיוגה – הארוך מבין מפלי האצבעות. עצרנו לפיקניק צהריים ואז המשכנו בדרכנו לכיוון סאראטוגה ספרינגס. הגענו לעת ערב, שמנו את החפצים במלון ויצאנו לקניות באולד נייבי ולאכול משהו. מסעדה בשם 99 – היתה מצויינת.

יום 19:

פתחנו בטיול לאורך נהר ההדסון. עברנו בעיירות שונות וקטנות ועצרנו בהייד פארק לביקור בבית של רוזוולט. עצרנו לארוחת צהריים ליד ההדסון ומשם למלון במונטגומרי. שמנו את הדברים והחלטנו לנסוע לאאוטלט בוודברי כי לא קנינו מספיק.... אז נסענו. האאוטלט מאד יפה אבל לא קנינו כמעט כלום!

יום 20:

יום הטיסה שנו התחיל בטיול לבר מאונטיין בשמורת הארימן. משם המשכנו לכיוון שדה התעופה כאשר הווייז עשה לנו מחווה והוביל אותנו דרך גשר ג'ורג' וושינגטון ישירות למנהטן!! עשינו סיבוב פרידה מהעיר הקסומה ונסענו ל JFK.
לסיכום, טיול מדהים שהביא אותנו להרפתקאות שונות, לטבע מטורף, לחוויות אקסטרים מהנות ולגיבוש משפחתי שאין שני לו (:

ואם קראתם והגעתם עד כאן ואתם מעוניינים במסלול מפורט מאד, נטול חוויות אישיות, תמונות וקשקושים אבל מתאר מה עושים בכל יום, בפירוט, כולל אתרים, זמני נסיעה ולעיתים גם מקומות לינה מומלצים ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלי ותקבלו אותו בעלות סמלית (: 050-8327441, או דרך טופס יצירת הקשר פה בבלוג

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.