16 Dec
16Dec

מסכמת כאן טיול בן 5 ימים בבירת הונגריה. טיול זוגי ומהנה במיוחד! 

יום 1:

לאחר שנחתנו ערב קודם, קמנו רעננים ולאחר ארוחת בוקר במלון התחלנו ללכת לכיוון בודה. חצינו את ואצי אוצה ולאחר מכן את הגשר החדיש מעל הדנובה והתחלנו לעלות למצודת גלרט. עלינו ברגל, עלייה ארוכה אך הנוף לאורך הדרך מקסים ויש מקומות לעצור. בראש הגבעה הנוף בכלל מרהיב. נמצאת שם מצודת גלרט, שהיה נוצרי שנשלח להפיץ את הנצרות בהונגריה אולם הוא לא התקבל על ידי הפגאנים וגולגל בחבית מראש הגבעה וכך מת. במקום נמצאת גם אנדרטת השחרור המסמלת את שחרור ההונגרים מהקומוניסטים. ירדנו מהגבעה והלכנו לאורך הדנובה, בצד של בודה עד שהגענו לארמון המלך ולמצודת הדייגים. עלינו במדרגות נעות והסתובבנו במתחם. יש שם כמה מוזיאונים ואחר כך ראינו גם את כנסיית מטיאש ואכלנו קרמשניט בקונדיטוריה המפורסמת. ממצודת הדייגים יש נוף של כל הייר. שם פגשנו זקנה הת 88 שדיברה עברית.

המשכנו להסתובב ובסוף ירדנו מהמצודה וחזרנו דרך גשר השלשלאות ומשם למלון לנוח. בערב יצאנו לאכול במסעדת מנזה. מסעדה מצוינת. 

קינחנו בגלידה רוזה - בצורת פרח ליד בזיליקת אישטוון המדהימה . 

יש בסביבת הבזיליקה בתי קפה ומסעדות רבות

יום 2:

את הבוקר התחלנו בהליכה רגלית לפרלמנט של הונגריה. רצינו להיכנס אבל לא היו כרטיסים אז החלטנו להמשיך ולהזמין ליום אחר (ליום ראשון). מזה למדנו שחייבים להזמין מקום מראש לסיורים בפרלמנט כי הכל מלא רוב הזמן. משם הלכנו לאורך הגדה המזרחית של הדנובה עד שהגענו לאנדרטת הנעליים המרגשת לזכר קורבנות יהודים שהוצאו להורג על ידי הונגרים ומשם שוב לגשר השלשלאות. משם פנינו לתוך העיר והלכנו לואצי אוצה... שהוא למעשה מדרחוב ארוך עם חנויות וגם כל הרשתות המוכרות ובתי קפה. קצת קניות ואז הלכנו לכל אורכו עד לשוק המקורה. בשוק המקורה קנינו פפריקה וסיירנו גם בקומה השניה המורכבת בעיקר מחנויות מזכרות לתיירים ומשם הלכנו ברגל עד לרובע היהודי. הכוונה היתה להיכנס לבית הכנסת ברחוב דוהאני אבל המקום נסגר ב 16:00 כי זה היה יום שישי אז לא הספקנו. החלטנו להגיע שוב ביום אחר וטיילנו ברחובות הרובע היהודי המקסים והטרנדי עד למלון . בערב יצאנו ואכלנו במסעדת לוגאש ליד המלון. לא רע אבל מסעדת מנזה טובה בהרבה. אחר כך קינחנו בבלינצ׳ס במסעדת בנק 3 - מצוין!

יום 3:

הלכנו את כל שדרות אנדראשי עד כיכר הגיבורים המרשימה ומשם אל הפארק העצום שיש מאחורי הכיכר. טיילנו בפארק. זהו פארק מאד יפה ויש בו אגם ומוזיאון לתולדות החקלאות המצוי במבנה מרשים במיוחד. גם מרחצאות סצ׳ני נמצאים שם. מהפארק הלכנו ברגל לקניון וסט אנד. את מחציתו השניה של היום בילינו בקניון וחזרנו עייפים ברגל למלון. יצאנו לאכול בערב במסעדה איטלקית ליד המלון - לא היתה משהו...לאחר מכן נסענו לאי מרגיט לחזות במופע המזרקות והמוסיקה. היה מקסים! בשעה 21:00 יש מופע של שעה של מים ומוסיקה.


יום 4:

יום של ״השלמות״ של מה שעוד לא עשינו.

על הבוקר הלכנו לסיור בפרלמנט (הסיור שלא עשינו) הזמנו באינטרנט סיור ל 09:15 והשכמנו קום ללכת... הלכנו ברגל והסיור היה מאד נחמד ומעניין. לאחר מכן החלטנו שחייבים לבדוק גם את המטרו בעיר אז נסענו 2 תחנות לאזור הרובע היהודי והלכנו לבית הכנסת ברחוב דוהאני. ביקור מעניין מאד וגם מרגש ובנוסף היתה לנו הופעה של שירים ביידיש (כנראה בגלל שזה יום ראשון). משם הלכנו לשוק אוכל ברובע היהודי עם מאכלים מקומיים רבים וגם בירות כמובן ואחר כך היינו בזימפלה- גם שם מוכרים אוכל ובירות... המשכנו לטייל עד שהגענו לאכול לצהריים במסעדת פור סייל. לאחר המתנה קצרה ואכילת בוטנים רבים... הזמנו מרק גולש מעולה!!! מנה ענקית המספיקה לכמה צלחות לכל אחד. התפוצצנו אבל היה ממש ממש טעים...חזרנו דרך רחוב ואצי חזרה למלון (עם עצירה לשתיית יין חם וכניסה לכמה חנויות)בערב, החלטנו שמגיע לנו קינוח בלינצ'ס נוסף וחזרנו למסעדת הבלינצ'סים בנק 3. 

לאחר מכן, כדי להוריד את האוכל הלכנו ברגל לכיוון הרובע היהודי והגענו בסוף לזימפלה. בלילה המקום הופך לפאב אחד גדול. אוירה נהדרת והמון שמח... וכמובן שגם בירה (:


יום 5:

היום האחרון שלנו.... ביקשנו צ׳ק אאוט מאוחר וכך היה לנו יום שלם להמשיך ולטייל..החלטנו לנסוע לכפר קטן צפונית לבודפשט בשם סנטאנדרה. הנסיעה ברכבת פרוורית עילית ומיושנת... ללא מזגן ונוסעת באיטיות רבה. הכפר היה נחמד. לא יותר מזה. תיירותי מאד. אני לא הייתי ממליצה לנסוע אליו. היה די סתמי ויש בו בתי קפה ומסעדות לתיירים – יקרות יותר....חזרנו לעיר וטיילנו ברגל מהתחנה לאורך הגדה המערבית של הדנובה, בצד של בודה, דרך גשר השלשלאות וחזרה למלון, עם עצירה לקפה בסטארבקס ליד בזיליקת אישטוואן.

חזרנו למלון למקלחת ומנוחה וסידור המזוודות ובשעה 18:00 פינינו את החדר ומסרנו לשמירת חפצים. יצאנו לארוחת ערב אחרונה בעיר. החלטנו לא להרחיק והלכנו שוב לאכול במסעדת מנזה, כמו ביום הראשון. הארוחה היתה מאד מאד טעימה. מסעדה מומלצת ביותר ומחירים נוחים. קינחנו בקינוח מדהים של קראמבל פירות עם גלידת וניל. לאחר מכן חזרנו למלון וחיכינו למונית שלקחה אותנו לשדה התעופה.


נקודות חשובות:

  • המלון 12 Ravey hotel מלון טוב. המיקום שלו נפלא. קרוב לכל מקום וכמעט שלא השתמשנו בתחבורה ציבורית. המלון חדש הכל נקי ונראה מצוין. שירות החדרים קצת לוקה בחסר וגם ארוחת הבוקר לא מדהימה ופחות מגוונת אבל סבירה בהחלט ומשביעה.
  • מסעדת מנזה ומסעדת פור סייל - מרק הגולש הכי טעים. ממש טעים!
  • מסעדת לוגאש שהיינו בה ביום השני היתה פחות מוצלחת אבל לא רעה.
  • מסעדת הבלינצ׳סים בנק 3 מעולה, עם מבחר מטורף של בלינצ׳סים מלוחים ומתוקים.
  • רשת מאפיות שנקראת פרימה פק  Prima Pec - מאפים טובים. היו שם מלא מאפים שזכרתי מהבית של דורית, חברת ילדות.
  • השוק המקורה - נחמד אבל לא יותר. הקומה השנייה צפופה מאד ומאד תיירותי.
  • מחירים זולים. במיוחד הבירה...

ואם קראתם והגעתם עד כאן ואתם מעוניינים במסלול מפורט מאד, נטול חוויות אישיות, תמונות וקשקושים אבל מתאר מה עושים בכל יום, בפירוט, כולל אתרים, זמני נסיעה ולעיתים גם מקומות לינה מומלצים ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלי ותקבלו אותו בעלות סמלית (: 050-8327441, או דרך טופס יצירת הקשר פה בבלוג

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.