16 Dec
16Dec

קצת באיחור.... וכבר סיכמתי שני טיולים שהתקיימו אחרי כן אבל...טוב מאוחר מאשר אף פעם (:

יום 1:

המראנו מישראל לורשה ואחרי נחיתת ביניים הגענו לקראת חצות לקטוביץ'. לקחנו צימר ממש צמוד לשדה התעופה: Noclegi Avoca  ובעל הצימר הנחמד בא לקחת אותנו.  קיבלנו את החדרים ולא נותר לנו אלא להתקלח ולישון.  צימר חמוד מאד, ממש בביתם של זוג פולנים במרחק 500 מ' מהשדה. נוח מאד ללון שם לפני או אחרי טיסה.

יום 2: קרקוב (יום נישואים!!)

קמנו בבוקר מלאי אנרגיות חיוביות ולאחר ארוחת בוקר טעימה שהגישה לנו בעלת הצימר, היא לקחה אותנו חזרה לשדה התעופה להשכרת הרכב.

קיבלנו רכב גדול שהיה בו מלא מקום הן לנו והן למזוודות – ממש ואן ענק! והתחלנו את דרכנו לכיוון קרקוב – היעד הראשון של הטיול. הגענו לבית המלון, שהיה במיקום מעולה ושמנו את החפצים בחדר הגדול והיפה שקיבלנו. מלון דירות בשם: Aparthotel Miodowa ואז יצאנו לטיול בעיר. ביקרנו ברובע היהודי ובעיר העתיקה של קרקוב. קרקוב עיר יפה מאד ועיר העתיקה ובעיקר הרובע היהודי (קז'מירז') מאד מעניינים. עשינו ממש מסלול שלם שכלל ביקור בבית הכנסת היהודי, בית הקברות ומשם המשכנו לאזור הגטו היהודי ועברנו בכיכר השילוחים. היה מאד מעניין וגם מרגש. עצרנו לארוחת צהריים בפיצריה טובה בלב אזור הגטו. משם המשכנו לכיוון העיר העתיקה ולכיכר העצומה שבה. מאד יפה! היה קצת חם אז טעמנו גלידה טעימה ואז המשכנו לכיוון הקניון הגדול. למרות העייפות, לא ויתרנו על קצת שופינג...ניב ועידו חיכו במרכז הקניון העצום הזה ואנחנו הסתובבנו.

זהו יום הנישואים שלנו, אז קיבלתי פרחים מניב ובערב יצאנו עם הילדים לאכול במסעדה פולנית אותנטית. המסעדה שרצינו לאכול בה היתה מלאה ולכן הלכנו לאחרת. היה לא רע, קצת קרפלך וחיבור לפולניות שלנו...

יום 3:

אחרי ארוחת בוקר נהדרת בבית המלון יצאנו להשלמת שופינג קלה בדקטלון ואחרי שקנינו חצי חנות שמנו פעמינו לכיוון הגבול בין פולין לסלובקיה, לפארק פייניני ולראפטינג על הנהר המפריד בין המדינות – נהר הדונייץ. הגענו לעיירה סרבני קלסטור (Cerveny Klastor) ומשם יצאנו לטיול ראפטינג בסירות גומי במורד הנהר. הטיול מלווה במדריך אשר מנווט את הסירה, ואנחנו חותרים. מדריך חמוד. הזרימה היתה מאד איטית ולא נדרשנו לעשות כמעט כלום.

מסביב יש צוקי הענק הצמודים לנהר, בגובה מאות מטרים(!), יוצרים חוויה בלתי נשכחת.  הנוף מדהים והשקט מסביב מרגיע... השייט ארך כשעה וחצי. בדרך חזרה, בר ועידו חזרו באופניים ועמית ואנחנו בחרנו לחזור במונית. הגענו בערך באותו זמן...

משם המשכנו למרכז הרי הטטרה, למקום הלינה שלנו: Penzion Drak . בדרך עצרנו לאכול במסעדה מקומית – בצקניות וכד'... ולאחר מכן עצרנו גם בעיר בופראד בקניון כדי להחליף לסים מקומי ולבסוף, בערב, הגענו לבית המלון.

יום 4:

היום העפלנו לפסגתו של הר חופוק Chupok אשר בהרי הטטרה הנמוכים. עלינו לפסגת הר חופוק בשלושה רכבלים שונים. בין רכבל לרכבל יש הליכות קצרות וגם בפסגה יש הליכה עד לפסגתו של ההר. הנוף מלמעלה מרהיב. הצטלמנו כמובן ליד השלט של הגובה ונחנו קצת וצפינו בנוף.

לאחר שירדנו מההר, נסענו לאגם ורביקה הסמוך. נכנסנו לבית המלון ומשם לסיבוב קליל סביב האגם. אגם יפהפה, ממש נראה כמו גן עדן.

באגם פגשנו זוג גרמנים שהכירו את ישראל ושוחחנו מעט. זוג נחמד עם חיבור הדוק לישראל.

בדרך חזרה נכנסנו למערת נטיפים  - "מערת החופש  liberty cave " . העלייה למערה ארוכה ומייגעת, אבל סבירה. נטיפים מדהימים ומערה עצומה בגודלה.

מזג האויר היה מושלם אז נסענו לאגם הסמוך – אגם ליפטובסקי מארה – חיפשנו מקום טוב להיכנס למים – לקח קצת זמן אבל בסוף מצאנו. הרגיש קצת כמו הכינרת (:

את היום סיימנו בארוחה במסעדת המלון, שאמרו לנו שהיא טובה. היה סביר, אבל יקר וגם עשו לי פשלה עם המנה שהזמנתי ובסוף קיבלתי מנה ממש לא משהו...

יום 5:

היום נסענו קצת רחוק יותר, לכיוון פופראד, וביקרנו במצודת ספיש. מצודה גדולה וממש מרשימה מימי הביניים. המצודה נמצאת על הר, וגם אליה (כמו אל כל דבר פה) צריך לטפס ברגל... ממש עושים כאן כושר גופני (:

עלינו למצודה וסיירנו בה, הן בתוך המצודה והן בחצר הענקית שלה. יש מהמצודה נוף מרהיב של קילומטרים רבים והיא ממש חולשת על כל השטח שבין הטטרה הגבוהים לטטרה הנמוכים.

את מחציתו השניה של היום בחרנו לבלות בפארק המים טטרלנדיה. עברנו דרך המלון, להחליף בגדים ונסענו לפארק שנמצא לא רחוק מהמלון. פארק גדול ויש בו מגלשות פנימיות וחיצוניות.

הגענו אחרי 16:00 ולכן המחיר היה נמוך יותר. הבאנו מגבות מהמלון והיינו שם כמה שעות. היה כיף לא רגיל, יש ברכות מחוממות בטמפרטורות שונות וההנאה היתה גדולה.

את היום סיימנו במסעדה אמריקאית בליפטובסקי מיקולש: Routh66 כי נמאס לנו ממש מהאוכל הסלובקי.. אז ירדנו על קצת המבורגרים ואוכל אמריקאי שומני וטוב (:

יום 6:

היום טיילנו ל"גן העדן הסלובקי".  אזור הררי נפלא עם מסלולי טיול רבים, בהם כאלה החוצים פלגים ומפלים על גבי דרגשים וסולמות, ויש גם מסלולים קלים יותר. לכולם המשותף היא הליכה ביער אירופאי אפלולי, עם ריח המים והעצים המדהים והאוויר הצלול והצח.

החלטנו לעשות קודם כל את מערת הקרח ולאחר מכן מסלול הליכה. בחרנו במסלול שלא נחשב קשה במיוחד בקנה מידה של גן העדן הסלובקי.

גם כאן יש זמן הליכה עד לפתח המערה בעלייה..... כ 25 דקות הליכה בשביל לטפס למערה. המערה מרשימה מאד. במקום יש אגם קפוא בעומק של כ-26 מטרים. היה סיור מודרך במערה בסלובקית... אז לא ממש הבנו אבל המדריך היה חמוד ושחרר לנו כמה טיפים באנגלית מדי פעם. יש גם סיורים באנגלית אבל לא היה בזמן שרצינו.

משם המשכנו לאגם דדינקי להתחיל את מסלול ההליכה. האגם עצמו הוא אגם קטן ופסטורלי, הממוקם בצידו הדרומי של גן העדן הסלובקי, קרוב למערת הקרח.  ממש סמוך לאגם מתחיל מסלול מקסים  העונה לשם:  Zejmarska Roklina

סולמות וגשרים....וכל הכרוך במסלול בגן העדן הזה. הליכה מהנה של כ 4-5 ק"מ והמסלול מעגלי.
לסיכום ניתן לומר שגם המסלול הזה לא הכי קל... הכל בעלייה ויש סולמות וגשרים מאתגרים וגם...ירד לנו קצת גשם בדרך. אבל היה מהנה ביותר והנוף סביב מקסים, אוירה של יער מהאגדות ולקינוח מראה האגם - אגם דדינקי המדהים ביופיו בלב כל הירוק הזה.חזרנו עייפים ומרוצים!

בחרנו לסעוד בערב במסעדת המבורגרים טובה בליפטובסקי מיקולש, שהומלצה בטריפ אדוויזר.

יום 7:

היום נסענו להרי הטטרה הגבוהים והעפלנו לפסגה של ההר הגבוה ביותר באזור - לפסגת: Tatramska lomnicaa . הדרך היתה מקסימה, כביש מפותל ויפה והכל ירוק ירוק. היום היה מעונן יחסית ולכן לא ידענו מה נוכל לראות מלמעלה אבל עדיין עלינו – בשני רכבלים עד לפסגת ההר (כמעט), העלייה לפסגה ממש היתה מיותרת כי היו מלא עננים ואי אפשר היה לראות כלום.רצינו לרדת למטה עם קורקינט אבל זה לא היה אפשרי בשעה שעלינו. כשיוצאים מהרכבל השני יש אגם אלפיני קטן וסביבו שביל הליכה קליל המקיף אותו. מקסים! הנוף מלמעלה היה מרהיב . יש גם שביל חמוד מסביב לאגם, שאיתו ניתן להקיף את האגם ולראות את הנוף. ירדנו בחזרה ברכבל וטיילנו בסביבה.

החלטנו לנסוע לכפר זדיאר Zdiar  שנמצא כ-15 ק"מ מ-Tatransk Lomnica. כפר טיפוסי לרגלי הרי הטטרה הגבוהים. לא רחוק נמצא הגבול הפולני. הכפר נבנה ב-1590, ואורכו כ-6 ק"מ. בכפר חיים כ-1,100 תושבים. הגענו ביום חג כלשהו והיה הפנינג המוני בכפר. ריקודי פולקלור של קבוצות ובירה והמון מצב רוח. היה מצחיק ונחמד מאד.

יום 8:

את היום הזה בחרנו לבלות במסלול הליכה נוסף - מסלול טיול בנחל מקסים, גשרים, מים ומפלים.  מסלול קל למדי. תחילת המסלול ליד מלון דיארי (Diery Hotel) בחניון מסודר.  עשינו את המסלול הכחול... השביל מטפס מעלה ואחר כך יורד. זהו מסלול קליל יותר מהקודם אבל שוב, הנוף, המפלים, המים – הכל פשוט מקסים!

חזרנו למלון וקינחנו בליפטובסקי מארה – בילוי של אחר הצהריים בשחייה באגם – נכנסנו כולנו למים, היה חמים ונעים ובילינו לנו עד השקיעה במקום.

קינחנו שוב בארוחה במסעדת Routh 66  בליפטובסקי מיקולש – היה טוב אז חזרנו (:

יום 9: נסיעה וטיול צפונה וחזרה לישראל

אחרי ארוחת הבוקר, התחלנו להצפין לכיוון קטוביץ'.

נסענו לנו לאיטנו, חצינו את הגבול לפולין ואפילו הספקנו להיכנס לאאוטלט חמוד בקרבת שדה התעופה. רכשנו עוד כמה דברים וסיפקנו חלקית את הצורך בשופינג ממש לפני הטיסה חזרה הביתה!

ואם קראתם והגעתם עד כאן ואתם מעוניינים במסלול מפורט מאד, נטול חוויות אישיות, תמונות וקשקושים אבל מתאר מה עושים בכל יום, בפירוט, כולל אתרים, זמני נסיעה ולעיתים גם מקומות לינה מומלצים ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלי ותקבלו אותו בעלות סמלית (: 050-8327441, או דרך טופס יצירת הקשר פה בבלוג

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.