10 Nov
10Nov

חלפו להם 10 שנים מהטיול המדהים הזה ופתאום שמתי לב שהוא לא מופיע כאן בבלוג שלי! הייתכן?

מיד ישבתי ושיחזרתי הכל. איזה מזל שאני כותבת תכנוני טיול מפורטים ופידבקים בתום הטיול ולכן זה היה קל!

עמית ילדה מקסימה ומיוחדת וכיאה לילדה מיוחדת במינה הבקשה שלה לטיול בת המצווה כיוונה לצד השני של העולם – למזרח! אז בחרנו בתאילנד לטייל בה את טיול בת המצווה וגם משפחת ביטון, הדודים ובני הדודים הצטרפו לחגיגה ויחד נסענו, 10 מבוגרים וילדים לטיול של 18 ימים במדינה המדהימה הזו!

למזלנו חופשת הפסח התחילה מוקדם והחודשים היו אמנם חמים אבל עדיין לא גשומים.. העונה הרטובה מתחילה בעוד מספר שבועות ולכן מזג האויר התאים מאד. אז ניצלנו את כללל החופשה וגנבנו עוד כמה ימים והטיול יצא לדרך!

את מסלול הטיול חילקנו למעשה ל 3 אזורים מרכזיים ובכל אחד מהם בילינו כשבוע: צפון תאילנד, קו סמוי וכמובן הבירה בנגקוק בה סיימנו את הטיול ובילינו בה 5 ימים. והנה הפירוט של המסלול המדהים שלנו!

29/3/12 יום 1 – נחיתה בצ'יאנג מאי ומנוחה:

נחתנו בבנגקוק בשעה 04:30 בבוקר. טיסת ההמשך שלנו לצ'יאנג מאי היתה בסביבות השעה 08:00 כך שהיו לנו כמה שעות "לבלות" בשדה התעופה. בהתחלה חיפשנו מקום לאכול ואכן, יש מספר מקומות לאכול, מומלצים יותר או פחות: חדר האוכל בקומה הראשונה ליד שער  8- זול מאד אבל זו מסעדת פועלים מסריחה ולא נעימה. בקומה  3 יש מסעדה טובה עם אוכל מקומי. בקצה הקומה יש מקום המוכר פיצות. קומה 4 המראות. לאחר שעושים צ׳ק אין לטיסה יש אזור עם הרבה אוכל מערבי כמו מקדונלד'ס ובורגר קינג ופיצה האט.

אנחנו טסנו עם בנגקוק איירוייז – להם יש חדר האירוח לפני הטיסה והוא מאד מוצלח!! לכן, אם יש טיסת קישור, מומלץ לעשות צ'ק אין ולהיכנס אל חדר האירוח ולא לחפש אוכל בשדה או סתם להסתובב ולהתעייף.

זוהי חברה מומלצת ביותר! - המטוסים יפים וחדישים, דיילות אדיבות ושרות מקצועי. הכל עבד כהלכה והגענו לצ'יאנג מאי ב- 09:20.

בשדה התעופה חיכתה לנו גאם – בעלת חברת הטיולים גאם טור, שדרכה ארגנו את הטיול בצפון תאילנד. היא היתה מאד לבבית, חמה ונחמדה. אם כי, לאחר מכן לא ראינו אותה עד יום הטיסה לקו סמוי והתשלום...

בשדה חיכה לנו רכב גדול המתאים ל 10 אנשים וגם המדריכה שלנו בשם נינה, נינה (וואנה)  היתה מדריכה מצוינת, יודעת אנגלית טוב מאד ומסבירה - בעיקר כשמתעניינים ושואלים עוד שאלות.  אז נינה הנחמדה חיכתה לנו עם שלט sigal riklin, והסיעו אותנו למלון Imperial maeping. בהגיענו למלון, בשעות הבוקר, החדרים לא היו מוכנים עדיין ולכן נאלצנו לחכות תשושים למדי, אחרי לילה ללא שינה בלובי של המלון. המלון עצמו היה מקסים והם ממש השתדלו לתת לנו את החדרים מהר ואכן, כעבור כשעה של המתנה קיבלנו אותם ויכולנו לנוח קצת, להתקלח ולהתאושש. זהו מלון מצוין עם ארוחת בוקר טובה וחדרים נוחים! אחרי מנוחה יצאנו לטייל בציאנג מאי, בשוק הלילה המפורסם וכמובן שהתחלנו לקנות (: רק התחלנו...

30/3/12 יום 2: תחילת מסלול בן 5 ימים עם הדרכה ורכב צמוד:

נינה והנהג אספו אותנו מהמלון מיד לאחר ארוחת הבוקר ויצאנו לטיול בן 5 ימים בצפון המדינה. ביום הראשון כלל: מופע פילים, רכיבה על פילים, רכיבה על עגלות שוורים, רפטינג.

יום עמוס במיוחד שכלל מגוון של אטרקציות לנו ולילדים כמו:

מופע פילים – שהיה מאד ממוסחר אבל נחמד לראות פיל רוקד או מצייר – קשה היה שלא לחשוב איך גרמו להם לעשות זאת. שמחה שזה כבר פחות פופולארי היום, 10 שנים אחרי...

רכיבה על פילים - נחמד. הבחור ש"נוהג" את הפיל יודע עברית ומלא קללות שמלמדים אותו טיילים ישראלים. לא כל כך נעים לשמוע כשיש ילדים קטנים באזור... חוזרים חזרה לתחילת המסלול בעגלות רתומות לשוורים.

ראפטינג – כיף גדול ומאתגר. גם כאן המלווה יודע עברית אבל לפחות לא מקלל.

לינה ב- HUAIKUM RESORT - חוויה נהדרת ובית מלון נפלא. ניתן להגיע למלון אך ורק בסירה וזה היה ממש מיוחד. המלון נמצא על אי ובו בקתות מאובזרות ויפות. בזמן ארוחת הערב התקיים מופע של בנות השבט הגרות סמוך. ריקודים עממיים והמון שמחה!

בשעה 22:00 כבים האורות בכל הריזורט ויש שקט.... שקט שבו שומעים בחוזקה את כל הטבע מסביב! חלום!! ארוחת בוקר פשוטה הכוללת חביתה מקושקשת וירקות.

31/3/12 יום 3: המשך מסלול:

קמנו בבוקר ולאחר ארוחת הבוקר עשינו סיור בשבט הבורמזי שסמוך למלון. לאחר הסיור הפלגנו חזרה ליבשה ומשם יצאנו לטיול ולביקור בשבט ארוכות הצוואר, או בשמו הנוסף שבט הקארן (Karen), ששוכן בכפר נאי סוי (Nai Soi). זהו כפר מאד מתוייר והכל ממוסחר מאד אבל עם זאת הביקור היה מעורר רחמים בעיקר אבל גם מעניין. האטרקציה המרכזית היא הנשים שבו. נשים בגילאים שונים אשר טבעות זהב ענודות סביב צווארן, כאשר לכל אישה יש מספר שונה של טבעות בהתאם לגילה. מילדות מניחים מסביב לצוואר הבנות טבעות מזהב ובכל שנה מוסיפים טבעת נוספת. כובד הטבעת דוחף את עצם הבריח והצלעות כלפי מטה וכך הצוואר מתארך. משקל הטבעות יכול להגיע עד 5 קילו. במשך השנים הטבעות מתחלפות בטבעות גדולות ורחבות יותר בכדי שיתאימו להתפתחות הגוף. ככל שמספר הטבעות גדל על הצוואר, ניתן לראות כי רמת הפעילות היומיומית פוחתת. כל זה הפך להיות מעין אטרקצייה תיירותית, אשר מושכת אליה מטיילים מכל העולם. מבחינת המסורת של אותו השבט טבעות הזהב מסביב לצוואר מסמלות את אידיאל היופי, צוואר ארוך נחשב אצלם לאחת הדברים היפים אצל בחורה ולכן נענד מילדות. מנהג זה קיים בתרבויות שונות באזורים שונים נוספים, ויש מקומות בהן הוא מסמל סטאטוס. אני פחות אהבתי אבל אין ספק שזה היה מעניין.

לאחר הביקור בכפר המשכנו ל: דוי טונג - הוילה והגנים של אמו של המלך. גנים בוטנים עם צמחיה מכל העולם.גנים יפים מאד ויש בהם הרבה מאד סחלבים. סיירנו בגנים וכמובן שהצטלמנו המון...

ומשם נסענו ל מערת קופים ומערת דגים:  אותי זה הפחיד טיפה אבל הילדים נהנו מהקופים המסתובבים חופשיים.. ומהאפשרות להאכיל אותם. נסיעה הובילה אותנו לאזור ה מסאי - גבול תאילנד ומיאנמר. הכפר הצפוני ביותר בתאילנד.

משולש הזהב - משולש הגבולות שבין המדינות מיאנמר (בורמה), לאוס ותאילנד ידוע כמשולש הזהב, היות שהאזור נשלט בעבר בידי כנופיות חמושות, שהרוויחו סכומי כסף גבוהים מגידול והברחת אופיום והנגזרת שלו הרואין, בהיקף רחב. משולש הזהב מציין גם את נקודת המפגש בין נהרות הרואק והמקונג מסאי- גבול תאילנד ומיאנמר (בורמה) – ראינו את נקודת הגבול ואת העוני הנורא ששורר שם. יש שם גם שוק לא יקר עם מוצרים מסין. מאד מלוכלך ולא סימפטי.

לינה בצ'יאנג ראי ב- Dusit Island resort – מלון מצוין הבנוי על אי. מאד מפואר ומאד נעים לשהייה.

1/4/12 יום 4: המשך מסלול:

העצירה הראשונה שלנו היתה במקדש הלבן – ארמון מדהים המעוטר בזכוכית לבנה- יפיפה ומאד מפואר. בנה אותו בן העיר אשר חזר לעיר לאחר שהות בחו"ל ובנה לכבודה את המקדש. עטינו חצאיות, נכנסנו למקדש ואפילו קיבלנו ברכה!

מעיינות חמים - נחמד. המקומיים מבשלים ביצים במים החמים. במעיינות החמים הללו לא מתרחצים - רק שמים את הרגליים והמים חמים מאד. ככל שמתקרבים לנביעה המים חמים יותר. יש נקודה מסומת בה פורצים המים כגייזר גבוה אחת לכמה דקות. מפעל משי וציור על מטריות - זהירות - מלכודת תיירים! הם מציירים על חולצות ולכן קונים שם חולצת טריקו פשוטה ויקרה מאד ואז הציור עולה לא מעט גם הוא. במפעל המשי יש הסבר קצר כיצד מייצרים משי ואחר כך מגיעים לתוך חנות המוכרת ביגוד ומוצרים אחרים ממשי.

ממלכת הנמרים - מעניין ודי עצוב לצפות בהם. אם רוצים להיכנס לראותם וללטפם משלמים כסף. אכלנו ארוחת צהריים במקום. בשל הראות הלקויה לא עלינו על הדוי סוטפ – שהיה בתכנון....  חזרנו לישון במלון שלנו בצ'יאנג מאי ב- Imperial maeping

2/4/12 יום 5: המשך מסלול:

ביום זה ניב לא הצטרף אלינו כי לא הרגיש כ"כ טוב ונשאר לנוח במלון. ביקרנו בהר הגבוה ביותר בתאילנד - דוי אינתנון. גובהו של ההר:  2,565 מטר ועל פיסגתו בנויות 2 פגודות מרהיבות שנבנו לכבוד מלך ומלכת תאילנד שמוקפים בגנים יפהפיים. טיול במסלול רגלי של 30 ד' בערך.  ביקור בפגודות של במלך והמלכה. אם אין ראות טובה אז אין משמעות לגובה. יכול להיות שם מאד קר אז כדאי להביא משהו חם. הגנים נחמדים ומזכירים את הגנים הבהאים לחיפאים שכמונו.

מפל ווצ'יטאראן wachiratarn waterfall – מפל מרשים ביותר וממש שווה לבקר בו. כמובן שהצטלמנו בראש המפל ובתחתית המפל!

לאחר הביקור במפל יצאנו לטרק עם אנשי שבט הקארן –  הליכה ארוכה וחילוץ עצמות. במהלך ההליכה עוברים במספר מפלים וניתן להיכנס למים. בסיום ההליכה מגיעים לכפר של בני השבט. חוזרים לימי הביניים.. כל הבתים בנויים על כלונסאות ומתחת לכל בית קשורה חזירה וגורים - כמו כלבים. חזרנו למלון למנוחה וכמובן המשך הסתובבות בלילה בעיר, ביקור בשוק לילה נוסף ושופינג ואוכל!

3/4/12 יום  6: flight of the gibbon :

יום שלם בפארק החבלים, כולל ארוחת צהריים. מדובר ב- "גלישה" בין צמרות העצים, במסלול של כ- 2 ק"מ אורך, בגובה של כמה עשרות מטרים מעל לפני הקרקע. במסלול הזה יש כ- 20 במות וסולמות, בגובה של עשרות מטרים, ביניהן ממש "מרחפים" על אומגות. המדריכים מוסמכים לסוג פעילות זה. הם מלבישים על התיירים רתמות מיוחדות. חובשים לנו קסדה, נותנים הסברי בטיחות - והיידה לדרך. חוויה מומלצת ומהנה ביותר!! מומלץ לנעול נעליים כדי שלא יעופו מהרגליים וגם כי יש הליכה. החוויה היתה מושלמת! יש לזכור ולהימרח היטב בחומר נגד יתושים כי נמצאים ביער כל הזמן ולא כדאי להיעקץ...

4/4/12 יום 7: העברה לשדה התעופה וטיסה לקו סאמוי

הטיסה לקוסמוי עברה בהנאה, עם חברת התעופה המפנקת בנגקוק איירוויז. גם שדה התעופה המיוחד בקוסמוי היה מעניין. מהשדה אספו אותנו ישר למלון The Waterfront בחוף בופוט. את הערב הראשון העברנו בשיטוט בכפר הדייגים בו פוט בו נמצא המלון שלנו. המון דוכנים, מסעדות ובתי קפה ואוירה נהדרת. בכלל, הגענו לחלק הרגוע יותר של הטיול והכוונה היא בעיקר לנוח, בריכה וים, בטן גב, שופינג והנאה! מלון WATERFRONT  - המצוי בכפר הדייגים בחוף בו פוט הוא מלון קטן ואינטימי בן 18 חדרים המצוי על החוף - כ 50 מטרים מהמים. מנוהל על ידי זוג אנגלים. סו - האישה נחמדה מאד. רובין - הבעל - לא היה. יש יחס אישי וזה נהדר!!

ארוחת הבוקר היתה עשירה ומלאה בכל טוב.

המינוסים - חוף הים הסמוך למלון - לא ניתן לרחוץ בו ולכן צריך ללכת קצת כדי לרחוץ וזה לא כל כך נוח. הברכה של המלון מאד קטנה. יש כמה מסעדות טעימות מאד בכפר הדייגים עם אוכל מקומי ואוכל אירופאי - איטלקי, אמריקאי וכד'

5/4/12 יום 8: בטן גב במלון או בים  6/4/12 יום 9: ליל הסדר!

לאחר יום מנוחה סביב הבריכה התפצלנו. משפחתה של גיסתי הלכה לחגוג את ליל הסדר בבית חב"ד המקומי ואילו אנחנו מצאנו מסעדה טובה ומערבי ואכלנו ארוחה חגיגית ביותר!

7/4/12 יום 10: שייט

שייט לשמורת הטבע - מהמם! יקר אך מומלץ מאד - שייט, שנורקלים, איים ירוקים עם חופים לבנים וים טורקיז - ממש גן עדן! היום עבר בהנאה רבה וחזרנו למלון עייפים אך מרוצים ועם מספיק כוחות כדי לנסוע לחוף צ'ה וונג ולטייל גם שם.

8/4/12 יום 11: סיור באי

שכרנו 2 רכבים ויצאנו לחקור את קו סמוי. נסענו בכביש הטבעתי המקיף את האי וביקרנו באטרקציות המרכזיות שיש לאי להציע כמו: לאמאי ביץ נמצאים שני סלעים ענקיים טבעיים הנקראים סבא וסבתא מהווים מקור משיכה לתיירים הם נראים כמו אברי מין של זכר ונקבה בגודל של בית 3 קומות.
מקדש בודהה הגדול וואט-פריה - חובה על כל מטייל לבוא לבקר, כל המקום נראה כאילו נלקח מאיזה ספר אגדות, ההיסטוריה של המקום קשורה לדת הבודהיזם, ומנחה את תושבי האי גם היום, הפסל הוא בגובה 12 מטר ניצב על משטח תפילה ענק, משני ציידי המדרגות נחשי דרקון יפים עם עיניים ענקיות.
מקדש קונאראם מיוחד כי בתוכו נמצאת גופה חנוטה של נזיר שנפטר באמצע מדיטציה.

מפל בשם נאמואנג ועוד ועוד

10/4/12 יום 13: טיסה לבנגקוק

עיר מדהימה! גדולה ומודרנית יותר מרוב תאילנד. נסיעה בואן גדול מהשדה לעיר נסיעה של כחצי שעה. ישנו במלון EVERGREEN PLACE - מלון מומלץ ביותר. מצוי בקרבת ה  MBK וסיאם סנטר - מרחק של 7 ד' הליכה. ארוחת הבוקר מצוינת. יש ברכה וחדר כושר והחדרים נוחים ומאובזרים. מנוחה, טיול אחה"צ וערב: פסל המלך ה- 1, שוק הפרחים. בערב: יציאה במונית לרחוב הקאוסן שבשכונת בנגלמפו. היתה חוויה לראות את שלל השרצים, את המוני האנשים ברחוב ובמסעדות מסביב ואת השמחה הכללית ברחוב העמוס והמפורסם הזה.

11/4/12 יום 14: סיור באתרים ובארמונות

גם היום התפצלנו. מכיון שענת ויורם היו במקומות הללו, הם בחרו לנסוע השכם בבוקר לשוק הצף ואנחנו יצאנו לסיור ראשון בעיר הגדולה והמהממת הזו. היה ממש .. אבל ממש חם... אבל ביקרנו בכל המקומות הקדושים: מקדש הזהב, השוק הסיני, מתחם ארמון המלך, סירן דרקון, טון בורי, מקדש הזריחה, רציף המלך.

12/4/12 יום 15: שופינג!

קניון MBK נמצא ממש סמוך למלון שלנו ופקדנו אותו לעומק, על כל 6 הקומות שלו... מתיש אבל מספק (:

13/4/12 יום 16:

את היום האחרון בבנגקוק הקדשנו למנוחה בבריכה, השלמות של קניות וביקור באקווריום הגדול – שהיה מאד מעניין לנו ולילדים! חזרנו לאריזות אחרונות וללכת לישון מוקדם כיום שהטיסה מוקדמת! אין ספק שהטיול פתח לנו את התיאבון לביקורים נוספים! היה מושלם (:

ואם קראתם והגעתם עד כאן ואתם מעוניינים במסלול מפורט מאד, נטול חוויות אישיות, תמונות וקשקושים אבל מתאר מה עושים בכל יום, בפירוט, כולל אתרים, זמני נסיעה ולעיתים גם מקומות לינה מומלצים ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלי ותקבלו אותו בעלות סמלית (: 050-8327441, או דרך טופס יצירת הקשר פה בבלוג

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.