16 Dec
16Dec

רעיון שעלה ברגע אחד: הבן חוזר לארץ אחרי שנה באוסטרליה ועובר באתונה... חודש יום הולדת.. מחירי טיסה נמוכים, העובדה שעדיין לא הייתי באתונה ואהבה בלתי נגמרת להרפתקאות בחו"ל גרמו לי להגיע אליו ולבלות כמה ימים בעיר הבירה של יוון.

יום שני, 11/11/19

התחלנו את המסע לאתונה... אני מישראל ובר מאוסטרליה. בסביבות 13:30 נחתתי באתונה. הטיסה עם חברת ריינאייר הייתה בסדר.. לא יותר וכך גם הנסיעה באוטובוס בקו 95X, שהתחנה שלו מאד קרובה למלון בכיכר סינטגמה המרכזית.ציק אין מהיר במלון Amalia (המלון במיקום נהדר, מלון נחמד מאד, חדרים מרווחים וארוחת הבוקר נהדרת!) ולאחר מקלחת יצאתי להסתובב באזור.

בית הפרלמנט היווני נמצא ממש בכיכר וניתן לצפות בחילופי המשמרות של החיילים השומרים על קבר החייל האלמוני בכל שעה עגולה. מחזה מוזר ומצחיק אבל... לא לועגת למסורת.

הכיכר עצמה גדולה אבל לא ממש מרשימה... ספסלים ועצים וגם מזרקה גדולה אך לא יותר מזה. מהכיכר יוצא מדרחוב ארמו שהוא למעשה מדרחוב עם מלא חנויות.. כמובן שמצאתי את עצמי מטיילת בו ונכנסת לכל החנויות..  אחרי כל ההסתובבות נעשיתי רעבה אז קניתי ארוחה במקדונלד'ס(!) אחרי שנים שלא עשיתי זאת והלכתי לאכול במלון. היה לי ממש טעים!!

את הערב ביליתי בקריאה ובצפייה בטלוויזיה במלון, עם עצמי... היה לא רע. קצת זמן אתי.בר בינתיים הגיע לסינגפור והיה בהמתנה 8 שעות בשדה התעופה ואז עלה על טיסה ליוון.

יום שלישי 12/11/19

ארוחת הבוקר במלון מצוינת, כוללת גבינות, יוגורט ובקלאוות. סעדתי את לבי ובינתיים בר הודיע שנחת באתונה!! אז אחרי שסיימתי הלכתי לכיכר לתחנת האוטובוס לחכות לו... אבל... בשל ביקורו של נשיא סין בבית הפרלמנט סגרו את הרחובות והאוטובוס לא הגיע... לכן, הבנתי שהוא יגיע במטרו והלכתי לחכות לו ביציאה מהמטרו.. מלא אנשים יוצאים ונכנסים וכנראה שפספסתי אותו.. ההמתנה והחום וגם ההתרגשות עשו את שלהם והייתי בלחץ.. פתאום ראיתי אותו מגיע מכיוון אחר והשמחה היתה גדולה. מאד!! מפגש מרגש במיוחד לאחר שלא התראינו 6 חודשים.

מקלחת והתרעננות, ארוחה קלה בקרבת המלון ויצאנו לרחובות הפלאקה: אזור מקסים של העיר. ממש נווה צדק של אתונה. סימטאות עתיקות וקטנות למרגלות הארופוליס מלאות חנויות ובהן מלא מלא טברנות.הסתובבנו ברחובות ושוטטנו והגענו במקרה לתצפית מהממת על העיר ומשם לטברנה נחמדה שמשקיפה על האקרופוליס. עצרנו לנשנוש של בירה ועלי גפן עם יוגורט.המשכנו להסתובב וחשבנו להיכנס לתיאטרון דיוניסוס אבל ויתרנו כדי להיכנס מחר. לאחר מכן המשכנו לקשת אדריאנוס, מקדש זאוס (אליו נכנסנו) ומשם למלון למנוחה קלה והתארגנות. יצאנו לארוחת ערב בפלאקה בטברנה מקסימה  שהסתבר שהיא הטברנה הראשונה בפלאקה האתונאית: Geros Tou Moria Restaurant.

אכלנו פאבה, מוסאקה וסופלאקי - שזה ממש שיפוד עם צ'יפס. היה טעים ואוירה טובה עם מוסיקה יוונית... בר היה ממש גמור מעייפות אחרי יותר מ 24 שעות בדרך אז חזרנו מוקדם והוא נרדם במהרה...

יום רביעי 13/11/19

יום גשום באתונה ! ממש ממש גשום.. לא הפסיק לרדת גשם אפילו לשניה. ובכל זאת החלטנו לדבוק בתכנית המקורית כי גם מחר התכנון הוא להיות בחוץ כל היום והיום תכננתי להיות חלק מהזמן במוזיאון האקרופוליס כך שחלק מהזמן היינו במקום יבש!

אז טיפסנו לאקרופוליס - העיר העליונה או הסלע הקדוש.. מרשים מאד, במיוחד תיאטרון דיוניסוס והפרתנון. מהאקרופוליס ניתן לראות את כל אתונה וביום בהיר, לא כמו זה שהיה לנו, ניתן לראות גם את הים. לפני שהתחלנו את היום קנינו מטרייה לבר ... מה שהוכיח לנו שיש באתונה מטריות גרועות יותר מהמטריות ב 10 ש"ח שיש בישראל... המטריה לא ממש החזיקה מעמד .. וכבר בתחילת העלייה לאקרופוליס היא שבקה חיים ולמעלה, עם הרוח שהיתה... הלכה לעולמה במהרה. מה שגרר הרבה צחוק אבל גם ראש וגוף רטובים לגמרי!

המקום מאד מרשים, הנוף הנשקף מסביב מרהיב. הכי מרשים הוא הפרתנון או יותר נכון, מה שנשאר ממנו וגם המקדש של אתנה. בגלל הגשם לא נשארנו יותר מדי וירדנו כדי להסתתר ממנו במוזיאון האקרופוליס. מוזיאון חדש יחסית שנפתח ב 2009. בנוי בצורה מעניינת ביותר וממש על שכונת מגורים עתיקה שהתגלתה... מכל מקום במוזיאון ניתן לראות את האקרופוליס או את העיר מהחלונות העצומים שלו ובמוזיאון עצמו אספו את כל מה שמצאו על ההר וריכזו במקום אחד. מוזיאון מדהים! מעניין ומרשים מאד. הסתובבנו בו כשעתיים ואז יצאנו שוב לגשם וחיפשנו מקום לארוחת צהריים קלה. בר מצא המלצה על סופלאקי טעים במקום מקומי ומשפחתי והגענו לחנות קטנטנה בשם  O Kosta בה שני אנשים עושים על המקום סופלאקי מעולה!! כל האנשים היו מקומיים וזה היה נחמד וטעים במיוחד.

אחרי כן הלכנו לכיוון כיכר  מונסטירקאי וראינו מה יש ברחובות הקטנים בדרך לשם, עצרנו שוב לקפה והגשם? לא הפסיק לרגע!!

בסביבות 16:30 חזרנו למלון להתייבשות, מקלחת ומנוחה עד 19:00 ואז יצאנו לארוחת ערב במסעדה מצוינת O Thanasis בה אכלנו שוב מוסאקה וקבב עם יוגורט שהיה מעדן.

ואיך אפשר בלי קינוח.. הלכנו לאכול את הסופגניות הממולאות שלהם: Lukumades  חשבתי שלא יהיה טעים אבל היה מושלם! עם דבש וקינמון ומילוי וניל. חזרנו למלון רטובים, עייפים אך ממש מרוצים.

יום חמישי 14/11/19

ביום הטיול האחרון באתונה זכינו למזג אוויר מושלם. הגשם נעלם והשמיים התבהרו לגמרי ויצאנו לחקור את סימטאות העיר סביב כיכר מונסטירקאי. את שוק הפשפשים ואת החנויות והדוכנים ששם.. יום שלם של שיטוט מהנה וקניות אחרונות.

ביקרנו גם באגורה הרומית - שהיוותה למעשה את מרכז העיר, המרכז החברתי והפוליטי שלה. מקום בו התכנסו אנשי העיר, הפילוסופים הקדומים ועוד... קנינו עוד כמה מזכרות קטנות מהשוק ובשעת הצהריים צעדנו לשוק הבשר של העיר לעבר מסעדה שהומלצה על ידי נדב בורנשטיין בתכניתו: מסעדת איפירוס.

המסעדה נמצאת ממש בליבו של שוק הבשר... המון דוכנים המוכרים בשר.. נתחים שלמים תלויים, כל סוגי החיות.. כל האיברים, כולל ראשים .. מחזה מטריד ודי דוחה. לבר היה טיפה יותר קשה אז קיצרנו ונכנסנו למסעדה הביתית... בה היו מלא סוגים של מרקים ושל תבשילים. בר אכל קציצות עם אורז ברוטב עגבניות ואני מרק עוף משובח מאד. היה מצוין ואז יצאנו והמשכנו לטייל בסימטאות השכונה שנקראת פסירי. יש בשכונה הזו מלא ציורי גרפיטי על הקירות והמון המון סימטאות קטנות ומפותלות ומלאות בחנויות מכל הסוגים.. אפשר לבלות שם שעות.. היינו שם עד שעות אחר הצהריים ואז חזרנו למנוחה במלון..

בערב יצאנו לטברנה מומלצת נוספת בשם סאבאס Savas. בחרנו לאכול בקומה העליונה המשקיפה לאקרופוליס המואר בשעות הלילה. המראה ממש ממש יפה. האוכל אף הוא היה טעים במיוחד ולראשונה טעמנו ג׳ירוס עוף - בעצם זו שווארמה בצלחת.

לקראת סוף הארוחה היו מלא ברקים ורעמים ואז פתאום התחיל גשם שוטף... שבר ענן מטורף.. גג המסעדה לא עמד בזה והחלו לדלוף מים. זה היה מצחיק ומלחיץ בו זמנית ולמזלנו כבר סיימנו לאכול אז רק שילמנו וירדנו לאזור יבש יותר. כמויות המים היו מטורפות ממש לפרק גשם קצר של כ 10 דק'. הרחובות והכבישים היו מוצפים במים. חיכינו טיפה ואז התחלנו ללכת לכיוון המלון עם עצירה לגלידה טעימה.

הלכנו לישון מוקדם יחסית כדי לקום ב 04:00 בבוקר לקראת הטיסה שלנו לארץ הקודש.

תמה גיחה קצרה ומקסימה לעיר עם כל כך הרבה עבר והיסטוריה ואוצרות ארכיאולוגים מדהימים, אוכל מעולה ותיעוד ארכיאולוגי מרשים ביותר!

ואם קראתם והגעתם עד כאן ואתם מעוניינים במסלול מפורט מאד, נטול חוויות אישיות, תמונות וקשקושים אבל מתאר מה עושים בכל יום, בפירוט, כולל אתרים, זמני נסיעה ולעיתים גם מקומות לינה מומלצים ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלי ותקבלו אותו בעלות סמלית (: 050-8327441, או דרך טופס יצירת הקשר פה בבלוג

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.