03 Apr
03Apr

יצאנו להתאוורר מהמדינה ומהתקופה המטורפת שעוברת עליה ועל כולנו..

כשתכננתי את הטיול שלנו לדרום איטליה חיינו בעולם בו ביבי היה עדיין ראש האופוזיציה. בוודאי רקם תוכניות להפוך את המדינה לדיקטטורה בפוטנציה ולערער אותנו מהיסוד אבל אני לא הייתי שותפה לתכנונים האלו… כך יצא, שבלילה הסוער ביותר בתולדות המדינה, כשאיילון נחסם בספונטניות מצאנו את עצמנו בדרך לשדה התעופה. בלב רועד וכבד אבל בהחלטה שכל מה שעברנו בחודשים האחרונים הן ברמה הלאומית והן ברמה האישית בהחלט מצדיק התאווררות למספר ימים. אז מה עשינו? הנה פירוט המסלול שלנו, שהיה מושלם והתאים לנו מאד. תוכלו להיעזר בו בטיול הבא שלכם לאזור חוף אמאלפי.

יום 1:

בחרנו בדרום איטליה כיעד זוגי ורומנטי, מלא בנופים קסומים ובאוכל טוב רגע לפני ליל הסדר. אז בעוד המדינה נכנסת לשביתה ובשיאו של הלילה הסוער בתולדותיה, נסענו לשדה התעופה. איילון היה סגור לרגל ההפגנות ולכן נסינו דרך כביש 4 והגענו בזמן. הצלחנו להמריא שעות ספורות לפני שהמדינה הושבתה והטיסות נעצרו. יש יתרונות לנסיעה עם טרולי בלבד.. דרך מעבר w הגענו במהירות לבידוק הבטחוני ומיד אחרי כן לדיוטי פרי. טיסת אל על לרומא יצאה כמעט בזמן והשירות היה אדיב. נחתנו ב 9 בבוקר ברומא, אספנו את הרכב מעמדת ההשכרה ויצאנו לדרך… היעד הסופי היה המלון שלנו בויקו אקוואנסה – PALAZZO MURRANO , כפר קטן סמוך לסורנטו.

בדרך עצרנו בשתי עיירות יפות אך מנומנמות למדי בעונה זו: קסטל גנדולפו - עיירה יפהפיה השוכנת ליד אגם שהוא למעשה לוע של הר געש רדום שהתמלא במי גשמים. נוף קסום, פיאצה מקסימה וקתדרלה נחמדה. בפיאצה המרכזית נמצא גם ארמון הקיץ של האפיפיור. הסתובבנו בעיירה. חנויות רבות היו סגורות אבל מצאנו מסעדה נחמדה והתחלנו את הבליסה עם מגוון מטעמים איטלקיים כמו פיצה, ברוסקטות וסלט קפרזה – מעולה!!

משם נסענו לעיירה סמוכה – נמי NEMI. העיר מפורסמת בזכות תותי הבר שלה. היום יום שני ומרבית בעלי העסקים בחרו לנוח אחרי יום ראשון עמוס, כך שרוב החנויות היו סגורות גם כאן. סיבוב קצר, רכישה של תותי בר, שהתגלו כלא מתוקים במיוחד...  והמשכנו בדרכנו הארוכה. אחר הצהריים הגענו למלון המקסים והמאד מומלץ שלנו!! מכאן נצא לטיולי כוכב בכל יום. אחרי לילה ללא שינה ויום ארוך בחרנו בפיצרייה נמצאת ממש ליד המלון לארוחת ערב - פיצות מעולות הנאפות בטאבון עצים. פיצה באורך 1/2 מטר!, פיצה קפרזה ועוד מטעמים!

יום 2:

פתחנו את הבוקר בארוחת בוקר בקומה העליונה של המלון ממנה ניתן להשקיף למפרץ ולראות את נאפולי בקצהו השני.

נוף מדהים! מזג אוויר מושלם, שמיים כחולים לגמרי, קריר ומרענן ושמש נעימה. ארוחת הבוקר סבירה בהחלט ומשביעה.

נלה הכינה לנו אומלטים טעימים והקפה משובח. היום מטיילים לאורך חוף אמאלפי. עצרנו לתצפית לפני הכניסה לסורנטו – נוף עוצר נשימה ממש! קו החוף הצר, המצוקים שמגיעים ממש עד לים, הכביש המפותל והשמיים והים הכחולים – ואו!!

את סורנטו נראה ביום אחר אז דילגנו עליה ומשם המשכנו ליעד הראשון- פוזיטאנו. כפר קסום הבנוי על ההר עם שלל סימטאות ומדרגות המובילות מטה אל חוף הים. מצאנו חנייה באחד החניונים בכניסה לעיירה ומשם ברגל מטה מטה.. בדרך היו חנויות רבות ותיירותיות והכוכב הראשי בכולן היה הלימון. לימונים על שמלות, על חולצות, סבונים בצורה ובריח של לימון, נרות בריח של לימון, לימונצ׳לו במגוון בקבוקים, מפות, סינרים ומה לא! ירדנו בסימטאות הצרות עד לחוף הים המהמם, שם טיילנו על הטיילת וקנינו גלידה. לאחר מנוחה בחרנו לעלות בדרך אחרת, שהסתברה כרצף בלתי נגמר של מדרגות… ועוד מדרגות.. ועוד מדרגות.

מזל שמזג האוויר היה קריר ולא חם.. והנוף שנשקף מכל פינה גרם לנו לעצור ולצלם ולצלם ולצלם! הגענו למעלה הכפר וחזרנו לחניה בדרכנו ליד הבא - פאריאנו. עוד כפר קטן וציורי עם נופים הורסים.. עצרנו גם כאן לסט של צילומים המשכנו לכיוון העיירה המפורסמת ביותר - אמאלפי

מצאנו חניה על שובר הגלים בכניסה לעיירה (מאד מומלץ לחנות שם וגם יש סיכוי כלשהו באמת למצוא שם חניה). משם יצאנו לטייל במקום. העיירה בהחלט מצדיקה את השם שיצא לה כפנינה של חוף אמאלפי. איזו עיירה מתוקה עם סימטאות מלאות חנויות, בתי קפה ומסעדות. טעמנו לימונצ'לו וליקרים שונים וגם שוקולדים טעימים, ביקרנו בקתדרלה היפה וברחובות סביב ולמעשה בכל מרכז העיירה, שנמצאת קרוב לים ולא גבוה על ההר כמו פוזיטאנו.

המשכנו לעיירה הבאה - רוולו. בניגוד לכל העיירות האחרות הנמצאות על החוף - רוולו נמצאת בהרים. בקיץ מתקיים שם פסטיבל מוסיקה מפורסם, עם מיטב המוסיקאים מכל העולם. הנוף בדרך למעלה מהמם וכל הדרך מלאה בעצי לימון הנטועים על טרסות. המוני עצים ואלפי לימונים עליהם - יפים וצהובים. רוולו מאד שקטה ונעימה. אנחנו מבקרים באזור בדיוק לפני פתיחת עונת התיירות. אז הכל הרבה יותר רגוע בכל מקום משפצים ומשפרים ומתכוננים... אבל לנו זה היה נעים יותר.. ללא הצפיפות המפורסמת באזור בחודשי הקיץ. עשינו סיבוב נוף בדרך מקסימה העוברת בכפר, הגענו לחנות המייצרת לימונצ'לו וגם מוכרת – רכשנו כמובן (: הבטן כבר החלה לקרקר אז מצאנו מסעדה שנראתה טוב וישבנו לאכול. היה פחות… קצת עקצו אותנו ולכן לא ממליצה! משם המשכנו לעיירות מינורי ומיורי הסמוכות זו לזו.. התחשק קפה ואיזה משהו מתוק אבל סיבוב בעיירות הוכיח לנו שהכל סגור! המשכנו לעיירה הבאה – צ'טרה.. וגם שם נאדה.. אין קפה לרפואה! אז המשכנו לעיר הגדולה סלרנו ושם סוף סוף באה הישועה ומצאנו קפה ומאפים לא רעים בכלל! מזל שיש דרך מהירה שניתן לחזור איתה למלון שלנו ולא לנסוע בכבישים המפותלים של חוף אמלפי בחשכה (; חזרנו למנוחה ואגירת כוחות ליום הבא.

יום 3:

בוקר שמשי ונעים נוסף עם ראות נהדרת, שהתאימה בול ליעד שלנו היום - שייט לאי קאפרי ולאחר מכן סיור בסורנטו. לאחר ארוחת הבוקר נסענו לסורנטו והחננו את הרכב בחניון שהומלץ לנו על ידי אלפונסו, מנהל המלון שלנו – הוא הבטיח שזה החניון הזול ביותר בעיר ובאמת גילינו בערב שהמחיר עבור כל היום היה מצחיק.

שם החניון Accnille Lauro Parking ברחוב Via Correale. מומלץ!!

מהחניון צעדנו לעבר כיכר Taso ומשם יש מדרגות שיורדות לנמל סורנטו בו יש דוכן למכירת כרטיסים למעבורת לאי קאפרי.

לאחר הרכישה עלינו למעבורת ולאחר כ 20 ד' שייט רגוע הגענו לקאפרי. באי יש שני כפרים קטנים – קאפרי ואנאקאפרי. החלטנו לקחת אוטובוס לאנאקפרי הנמצא בראש ההר ומשם אוטובוס לקאפרי - קנינו מראש את הכרטיסים. האוטובוס קטן וצפוף ונוסע ממש מהר בעליות ובסיבובים המשוגעים בדרך למעלה אבל הגענו בשלום לאנאקפרי.

כפר קטן ואלגנטי עם מרכז היסטורי הכולל רחובות מרוצפים, חנויות מפונפנות ברובן וחלקן היה סגור, מספר מוקדי ענין וביניהם וילה סן מיקלה המפורסמת מהספר ״מגילות סן מיקלה״. הוילה בשיפוצים כמו כמעט כל דבר פה.. כולם משפצים ומתכוננים לעונת התיירות המתחילה ב 1/4. שוטטנו בכפרון הקטן ואז לקחנו אוטובוס לעיירה הנמצאת נמוך יותר - קאפרי.

זו כבר גדולה והומה הרבה יותר. יש בה סימטאות צרות ויפות מלאה בחנויות ובבתי קפה. המון חנויות מותגים מפורסמים ושבילים המקיפים את העיירה וחושפים זוויות שונות של הנוף והים הסובב את האי. מדהים, מרשים ועם ניחוח יוקרתי כזה… חשבנו לקחת רכבל ולרדת עד לנמל אבל הוא לא עבד אז החלטנו לותר על אוטובוס ולרדת ברגל ברצף של מדרגות המוביל עד למטה. השילוט מבטיח 10 דקות הליכה אבל בפועל זה לוקח יותר.. לפחות 20 ד. הירידה במדרגות קלילה ונוחה וזה ממש מומלץ!

כשהגענו היה לנו עוד זמן עד לזמן השייט חזרה לסורנטו אז ישבנו לשתות קוקטייל לימונצ׳לו טעים וקפה.

השייט חזרה היה יעיל ומהיר. כשמגיעים לסורנטו יש אפשרות לעלות חזרה מהנמל לעיר במעלית הנמצאת מימין לנמל. אפשר לעקוב אחרי השילוט ל LIFT או לשאול איפה היא. בעלות של 1.10 יורו לאדם עולים עד למעלה בנוחות. בחרנו לעשות חלק מהסיור המודרך מהאתר של ליאור, שהיה מעניין ומלמד ולאחר מכן פשוט שוטטנו בסימטאות המקסימות של העיר עם שפע של חנויות שמוכרות כל דבר בצורה של לימון.. או עם הדפסה של לימונים או לימונצ׳לו .

קנינו איזו מזכרת קטנה לשולחן המזכרות הביתי שלנו ואז ישבנו לארוחת ערב במסעדת AZZ. האוכל היה טעים ומשביע. בתום הארוחה יצאנו שוב להסתובבות ולקינוח וקפה.. קשה פה (:

חזרנו למלון למנוחה.. מחר עוד יום ארוך שיש לנוח לקראתו.

יום 4:

היום השכמנו קום כדי להעפיל לווזוביוס - הר הגעש המפורסם ולאחר מכן לבקר בפומפיי.. העיר שנקברה תחת ערמות האפר הוולקני של הווזוביוס, שהתפרץ באכזריות בשנת 79 לספירה. אז יצאנו לדרך ובמהרה הגענו להר והתחלנו לטפס עליו עד למקום החניה. נקודה זו שממנה לא ניתן להמשיך ולעלות ברכב פרטי, חונים לאורך הכביש ויש טרנזיטים שבעבור 3 יורו להלוך וחזור מעלים עד לכניסה למסלול ההליכה.

חשוב לזכור בנוגע לכניסה לווזוב - חובה להזמין כרטיסים מראש באינטרנט!! אין קופות ואין קליטה על ההר ולכן כל מי שלא מזמין מראש לא יכול להיכנס.. וראינו כאלו (:

עוד ענין הוא החניה. בעונת התיירות החניה בתשלום. העונה מתחילה כפי שכבר כתבתי ב 1/4.. אנחנו הגענו לפני ולכן לא היתה עלות לחניה ולא היה צורך להזמין מראש באתר שלהם. עוד יתרון לנסוע מחוץ לעונה..

אז ירדנו בכניסה למסלול והתחלנו לטפס.. ולטפס..ולטפס . הליכה של חצי שעה בעליה מתונה יחסית עד שהגענו למעלה לפסגת ההר וללוע המעשנת שלו. היה קצת מעונן אז הנוף נגלה לעינינו לפרקים ולעיתים העננים כיסו את נאפולי שמתחתינו אולם עדיין המראה מרשים מאד! והלוע המעשנת מעלה הרהורים של מה יקרה אם וכאשר וזה קצת מצמרר יש לומר (:.

הקפנו את הלוע עד כמה שניתן (יש חלק מסוכן שאסור ללכת בו) ולאחר שהתרשמנו דיינו התחלנו את דרכנו חזרה.

ירידה קלה ושוב אנחנו בהסעה לרכב. היעד הבא שלנו היה העיר פומפיי וסיור מודרך שהזמנו עם סטפנו - מדריך שהגענו אליו דרך ליאור.

היה לנו טיפה זמן אז ישבנו לקפה/שייק באחד מבתי הקפה בכניסה ובשעה הייעודה הגענו לשער ופגשנו את סטפנו - איטלקי דובר עברית טובה מאד (למד באולפן בישראל) שהדריך אותנו וסיפר לני על פומפיי ועל הממצאים הארכיאולוגים שהתגלו בה. הסיור היה מאד מעניין.

לא האמנתי איזו עיר גדולה זו היתה וכיצד היא השתמרה תחת ערימות האפר הוולקני שקברו אותה ואת אנשיה תחתם. מדהים לראות את הגופות האנשים שנקברו בצורות שונות.. ולהבין כיצד הארכיאולוגים שימרו גופות אלו. סיימנו את הסיור ויצאנו לקניון סמוך למנוחה קלה La Cartieria ומשם נסענו לאזור המלון שלנו בויקו אקוונסה וחזרנו לפיצריה הקרובה אליו ולחצי מטר פיצה ממש כמו ביום הראשון.

תם לו יום נוסף, מחר נאפולי - יש למה לצפות!

יום 5:

אז היום היינו בנאפולי. ואו ואו ואו!!!. איזו עיר רועשת, גועשת, כאוטית, מכוערת ויפה בו זמנית, מדהימה ומרתקת.

התחלנו את היום בנסיעה ממקום הלינה שלנו בויקו אקוונסה לעבר נאפולי. בחרנו לא לנסוע בכביש אגרה והוייז כיוון אותנו לעיירות עמוסות ופקוקות, שכולן נראות כמו עיר אחת גדולה ומוזנחת וככל הנראה פרבריה של נאפולי רבתי… לבסוף הגענו גם לנאפולי. לאחר שהחנינו את הרכב בחניון עליו המליץ ליאור יצאנו לשוטט.

הזמנו סיור בנאפולי לשעה 4 וחצי והיו לנו כמה שעות עד אז.. אז הסתובבנו בסימטאות נצרות של הרובע הספרדי על שלל המסעדות, חנויות המכולת והבלגן שבו – מקסים ומשמח ביותר! תופעה שהדהימה אותנו היו הרחובות המקושטים בכחול לבן, מלא דגלים ודגלונים בכל מקום של קבוצת הכדורגל של נאפולי ושל מראדונה.

מה מסתבר? יש לנאפולי סיכוי גדול לזכות באליפות איטליה השנה (בפעם השלישית סך הכל) והנאפוליטנים מתרגשים לקראת המשחק שיתקיים בחודש יוני.. מה זה מתרגשים? מאד מאד מאד.. אז הם מקשטים את הרחובות ומוכרים חולצות ודגלים וכל העיר ממש בטירוף. לא נורמלי אבל שמח (:

אחרי כן מצאנו עצמנו ברחוב הקניות הראשי - רחוב טולדו והלכנו לאורכו ואז נכנסנו לאחד הרחובות שראינו בו מלא אנשים והלכנו לאורכו – אח"כ הסתבר לנו שזה אחד מרחובותיה המרכזיים של העיר העתיקה (המרכז ההיסטורי) של נאפולי הנמתח ממערב למזרח. המון חנויות, דוכנים, בתי קפה ומסעדות, דוכני אוכל המוכרים מלוח ומתוק.

הסתובבנו, אכלנו (לפחות חלקנו) טעמנו באבא וספוליאטלה, מאפה תרד וכריך פוקצ'ה… הכל היה טעים. המשכנו להסתובב ולספוג את האוירה עוד כמה שעות ולבסוף הגענו למפגש של הסיור המודרך עם ליאור בכיכר המרכזית של הרובע ההיסטורי. ליאור בחור נחמד המתגורר בדרום איטליה ומעביר סיורים בנאפולי. הסיור נמשך כ 3 שעות והיה מעניין ומהנה. עברנו ברחובות המרכזיים ושמענו סיפורים והסברים על חצרות של משפחות שהתגוררו בהן, על שדים ורוחות הפופולאריים בנאפולי ועל קתדרלות וכנסיות. טעמנו וגם קנינו לימונצ׳לו.. ראינו את אלפי הנאפוליטנים שיוצאים לבלות בשישי בערב.. מכוניות ואופנועים שנוסעים במהירות בלי הקפדה יתרה על חוקי התנועה, עם ילדים במושב הנהג, אופנועים ללא קסדות - עיר מטורפת כבר אמרתי?

סיימנו את הסיור בכיכר דאנטה. מתים מרעב הלכנו לחפש מקום לאכול בו ואפילו מצאנו מסעדה חמודה עם אוכל ממש טעים  Cantina Del Sol שמה. אוכל טעים מאד ומאד מומלץ! חזרנו למלון קצת גמורים מיום ארוך.. מחר יום אחרון…

יום 6:

היום האחרון הגיע.. פרידה מהלון המקסים שלנו, מאלפונסו מנהל המלון ומנלה שהכינה לנו כל בוקר חביתות נפלאות.

אחרי ארוחת הבוקר והצ׳ק אאוט החלטנו להעביר את הדרך לנמל התעופה ולטיסה חזרה בערב בכמה נקודות לאורך הדרך.

Chat GPT בא לעזרתנו ונתן לנו כמה נקודות שכדאי לראות לאורך הדרך.

הראשונה היה ארמון שבנו המלכים הבורבונים של נאפולי בקרטזה

ארמון עצום עם 1200 חדרים וגנים שמתיימרים להיות כמו גני ורסאי..

היה קצת מוזנח ולכן לאחר עצירה קצרה המשכנו למונטה קזינו - הר גבוה מאד שבראשו יש מנזר מפורסם. עלייה מפותלת הובילה אותנו לראש ההר ולנוף מדהים שנשקף מלמעלה.

לא נכנסנו למנזר אבל התרשמנו מהנוף והמשכנו ליעד נוסף - טיבולי. בטיבולי יש 2 וילות ששימשו בעבר את עשירי רומא והן ידועות בגנים המסודרים והיפים שלהן. נכנסנו לאחת הוילות - וילה דה אסטה והפעם הופתענו לטובה.

גנים מרהיבים ביופיים שבנויים בצורה מדורגת ויורדים מטה, עם פסלים ומפלים ומזרקות מדהימות. מהמם ביופיו.

אחרי ביקור המשכנו לכיוון שדה התעופה להמתין לטיסה חזרה לארצנו המבולבלת והמוטרפת לא פחות.

אז זה היה המסלול שלנו. נהנינו מאד מהנופים, מהאירוח, מהאוכל הטעים ומהאנשים החמים והשמחים! בהחלט נחזור (:

ואם קראתם והגעתם עד כאן ואתם מעוניינים במסלול מפורט מאד, נטול חוויות אישיות, תמונות וקשקושים אבל מתאר מה עושים בכל יום, בפירוט, כולל אתרים, זמני נסיעה ולעיתים גם מקומות לינה מומלצים ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלי ותקבלו אותו בעלות סמלית (: 050-8327441, או דרך טופס יצירת הקשר פה בבלוג

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.