04 May
04May

נסיעה בעקבות תחרות הרובוטיקה של עידו (הבן המוכשר שלי) ואז... עוד כמה ימים בניו יורק אהובתי יחד עם חברה יקרה!

20/4

בחצות לילה שמנו פעמינו, גלי, רענן ואנוכי, לכיוון נתב"ג. מהחשש לעומס בשדה הגענו כ 4 שעות לפני הטיסה ולמרבה הפלא הכל הלך די מהר. הופתעתי מאד שבצ׳ק אין לא ביקשו לראות את בדיקת הקורונה ואת אישור החיסונים.. סוף הקורונה?

בכל מקרה, הגענו לדיוטי ומכיוון של היו לנו כוונות רכישה, נכנסנו לטרקלין דן לפינוק של כמה שעות.. אוכל ושתיה חופשי וממש נחמד. טיסה ראשונה לפרנקפורט עברה סבבה ואפילו הצלחתי לישון קצת. טיסה שניה מפרנקפורט ליוסטון ארוכה… ארוכה מאד!! תחושה שזה לעולם לא יסתיים (:

הגענו סוף סוף ליוסטון בשעות הצהריים. לקחנו אובר מהשדה לבית המלון: Club Quarters Hotel שממוקם בדאון טאון של יוסטון וקרוב מאד למרכז הכנסים בו מתקיימת התחרות. שמנו את המזוודות, מקלחת והתרעננות והלכנו למרכז הכנסים לראות את הקבוצה שהחלה את משחקי האימון שלה. פגשנו בהתרגשות רבה גם את הילדים וקיבלנו מהם תגי כניסה למקום. כשהסתיימו משחקי האימון נפרדנו מהילדים והתחלנו לחפש מקום לאכול… היה קשה למצוא מקום סביר ופנוי כי הילדים הציפו את כל האזור.. בסוף אכלנו פיצה בפיצרייה. היה טעים אבל חיכינו המון זמן לפיצה והיו מיליוני ילדי משלחות במקום.

21/4

הג׳ט לג נתן את אותותיו והתעוררתי ב 4 בבוקר…היום הראשון של התחרויות המוקדמות החל! קמנו מוקדם ואכלנו בלובי של בית המלון את הבייגל והקפה שהזמנו מסטארבקס הסמוך והלכנו ברגל למרכז הכנסים. תורים ארוכים השתרכו בחוץ כי בדקו תיקים. הכל מסודר והולך ממש מהר. היום הראשון של התחרויות הסתיים עם טעם מר טיפה כי הפסדנו שני משחקים מתוך 5 והגענו בשל כך למקום 20… לא מקום שהילדים רצו להיות בו.

חזרנו למלון וחיפשנו מסעדה בסביבה. ליד המלון הייתה מסעדה בשם NASH התפריט נראה לא רע אבל בפועל האוכל לא היה טעים, השירות היה גרוע ואיטי והשיא היה - הזמנתי קריספי צ'יקן וקיבלתי המבורגר !! מאד אבל מאד לא מומלץ!!

22/4

בוקר שני של מוקדמות.. היום היה יום הרבה יותר מוצלח! ניצחנו בכל המשחקים וסיימנו את היום במקום הרביעי. כולם היו הרבה יותר רגועים ומבסוטים והיום עבר בהצלחה. בסוף היום בחרנו ללכת למסעדה שיש לה דירוג גבוה - Cavatore מסעדה איטלקית אמריקאית. מקום נחמד מאד ואוירה טובה אבל האוכל היה מלא גבינה ושמן מאד… לא ממש איטלקי. אבל שתינו יין ונהנינו מאד. אובר שנסע ממש מהר החזיר אותנו למלון והלכנו לישון. לילה נוסף של ג׳ט לג. הלילה הקימה היתה ב 5.. קצת יותר טוב.

שבת שלום!!

23/4

יום בחירת הבריתות והגמרים התחיל. מי שמנצח בגמר עולה לאיינשטיין -גמר כל הגמרים ובסופו מוכרזים הזוכים של התחרות כולה לשנת 2022! אחרי טקס בחירת הבריתות שהיה נחמד ומרגש החלו המשחקים. מצבנו היה מצוין והעפלנו בכל פעם לשלב הבא. הגענו לגמר!! ו… הפסדנו בו.. האכזבה הייתה גדולה, הילדים היו ממש עצובים אבל זה ספורט וכך לפעמים הוא מסתיים. בחצי השני של היום הייתה התחרות איינשטיין אבל אנחנו החלטנו לא להישאר. נפרדנו מהילדים המאוכזבים ולמעשה לא נראה אותם פה יותר כי הם חוזרים עוד יומיים לארץ. פרשנו למלון למנוחה, רענן ואני עשינו גיחה לסופר השכונתי והמקסים ובערב יצאנו (שוב) למסעדה איטלקית. Damian’s Cusina Italiana הפעם המסעדה הייתה יוקרתית יותר וטובה יותר - היה מעולה!

אכלתי סלט מעולה של עגבניות ופרמז׳ן ואז שרימפס משובח. גם גלי ורענן אהבו את הפסטה ברוטב עגבניות שלהם… הקוקטיילים גם הם היו מצוינים!

3 ימים של ישיבה על ספסלי מתכת קשים נתנו את אותותיהם ולי התחילה לכאוב הירך והצד של הטוסיק… כאבים חזקים שלא נתנו לי לישון בלילה. וולטרן ונורופן לא ממש עזרו. מקווה שלא יחמיר ואוכל לטייל בעיר הגדולה…

24/4

לילה של כאבים… הבוקר היה טיפה יותר טוב ויש טיסה לניו יורק! מנסה לעמוד במטוס כמה שיותר… ולהזיז את הרגל.

הגענו לניו יורק ואחרי המתנה ארוכה למזוודות הן הגיעו! עלינו על מונית ונסענו למנהטן!!!

הגענו למלון, שמנו את המזוודות בחדר ומיד ירדנו לסיבוב ראשון בעיר! עלינו דרך השדרה השישית לכיוון סנטרל פארק. נכנסנו לסנטרל פארק לסיבוב קצר ומהמם!! וכשהתחיל להחשיך חזרנו דרך השדרה החמישית עד לבראיינט פארק ומשם לטיימס סקוור. ניסינו למצוא את הפיצרייה שהיינו בה בעבר אבל לא מצאנו! אז נכנסנו למסעדה בשם Tony’s di napoli מנות עצומות עצומות!!! אכלנו סלט קפרזה ופטוצ'יני אלפרדו ולא סיימו אפילו חצי. היה ממש קר ואנחנו לא לבושות מספיק! מחר נרכוש ציוד.

25/4

יום ראשון בעיר הגדולה!  הימים הקרובים תוכננו במיוחד לכאלו שזו לא הפעם הראשונה שלהם, וגם לא השניה... בניו יורק..  "ניו יורק למתקדמים" בהם נראה מקומות חדשים שלא היו בפעם הקודמת, אתרים ישנים וטובים אליהם נחזור בכל פעם שנהיה בעיר ומקומות מיוחדים שלא מגיעים אליהם בפעם הראשונה בעיר. הזמן קצר והמלאכה מרובה!!

החלטנו לפתוח את הבוקר בארוחת בוקר בבראיינט פארק - הפארק האהוב עלי במנהטן. בלב הפארק יש דוכן של המסעדה המהממת  le Pain Quotidien . קניתי כריך מהמם של אבוקדו וביצה שנשפכת כזה התוך הכריך וכמובן קפה וישבנו לנו על הכיסאות והשולחנות הפזורים בפארק. אחרי הארוחה המהנה התחלנו להסתובב בשדרה החמישית והשדרה השישית ולהיכנס מדי פעם לחנויות… לרחרח את השטח!

לקראת השעה 13:00 עלינו על סאבווי לכיוון הארלם לנקודת המפגש של הסיור שהזמנו. את הסיור שהתחיל ב 14:00 הדריך בחור בשם ראיין והוא הסביר למעשה על השכונה, איך ומתי הוקמה, מי היה גר בה, ההתפתחות שלה לאורך השנים, התקופה בה היו בה רק סמים והסכנה בה הייתה גדולה וגם על תקופת הפריחה בה היא נמצאת כעת. היה מאד מאד מעניין ולמדנו המון דברים חדשים שלא ידענו. סיור מומלץ ביותר : https://freetoursbyfoot.com/harlem-tour/

בסוף הסיור השארנו טיפ לראיין ונסענו בסאבויי לגריניץ וילג׳. שכונה מהממת של רחובות קטנים וחנויות מיוחדות. נכנסנו לחנות מקסימה וקנינו תיק רחצה מהמם ואח"כ המשכנו להסתובב עד שהרעב ניקר ומצאנו מסעדה איטלקית מקסימה בשם: Olio e Piu שהייתה גם טעימה במיוחד!! לאחר הארוחה התחלנו ללכת לכיוון המלון… דרך ארוכככככה אבל ככה מורידים את מה שהעלינו (:

26/4

בבוקר יום שלישי קנינו קפה בסטארבקס הצמוד למלון שלנו ואז הלכנו להאדסון יארדס. זהו מתחם חדש שנפתח במערב העיר ויש בו מרכז קניות של הביוקר, מגדלי מגורים ומשרדים. בראש אחד המגדלים יש תצפית בשם Edge. במתחם יש גם בנין ייחודי בשם Vessel של קומות ומרפסות מיוחדות אבל אי אפשר לעלות עליו עכשיו… שמועות אומרות שהרבה התאבדו משם..

המשכנו לכיוון דרום על High line- הטיילת המקסימה שנבנתה על קו מסילת הרכבת העילית במערב מנהטן - הקו הגבוה.. טיילת יפהפה, עם המון צמחיה ועכשיו באביב גם שפע של פריחה!! היו המון תיירים ומקומיים והדרך נהדרת. לקראת ביום הטיילת נבנה על ההדסון מעין אי מלאכותי Little Island הבנוי על עמודים משונים. כמובן שירדנו לראות ולבקר בו - פרחים, מדשאות ומקסים במיוחד!

אחרי הביקור באי החלטנו ללכת לכיוון סוהו. אזור יותר סואן מהוילג׳ עם מלא חנויות, גם ידועות, וכולם עושים שופינג!! אז גם אנחנו עשינו קצת.. והתחלנו להעפיל לכיוון המלון. בדרך עצרנו לאכול בצ'יפוטלה. היה טעים ומשביע במיוחד!!

חזרנו למלון להתארגנות ומקלחת ואז יצאנו שוב ליהנות במחזמר אלאדין! היה נחמד מאד. לא ברמה של מלך האריות אבל מושקע ונחמד. אחרי ההצגה חזרנו למנוחת לוחמות…

27/7

את הבוקר פתחנו שוב בבראיינט פארק בארוחת בוקר קלה ובישיבה בשמש המחממת!

הסתובבנו קצת באזור לעוד ביקור בכמה חנויות ולאחר מכן נסענו בסאבויי ללואר איסט סייד לביקור במוזיאון בית הדירות - https://www.tenement.org/ מוזיאון שבעצם מראה דירות אמיתיות של מהגרים בתחילת המאה ה 20 בניו יורק. ביקרנו בבית של משפחת גרשובסקי - משפחה יהודית שהגיעה מליטא לארה"ב וללואר איסט סייד ב 1907 וגרה בדירה הקטנטנה עם 6 ילדים.

המדריכה הייתה טובה מאד והסבירה יפה על המשפחה, צורת החיים וההווי היהודי בשכונה.. הסבירה על המעבר מהעבודה בסדנאות למפעלים ואיך זה השפיע על המשפחה. מה קרה עם המשפחה בהמשך וכיצד הם השיגו את כל המידע. היה מאד מעניין. בתום הביקור לא חשבנו לפספס את המעדנייה המפורסמת כץ ולאכול את כריך הפסטרמה האהוב! היה טעים אבל ממש מפוצץ..

מכץ הלכנו לאורך רחוב יוסטון לכיוון איסט ריבר פארק. פארק לפעילות ספורטיבית ולטייל לאורך האיסט ריבר. מקום מקסים.. הלכנו בפארק לכיוון צפון וכשהסתיים נכנסנו לרחובות הפנימיים והמשכנו ללכת בכל השדרות…

כל הזמן לכיוון בנין הסאמיט אליו היינו אמורות להגיע ב 16:30 לתצפית. הגענו ועלינו והחוויה למעלה פשוט מטורפת!! כל הרצפה עשויה ממראות, מקבלים כיסוי לנעליים כדי לא לשרוט את הרצפה. הכל משתקף בהכל והמראה מבלבל ומהמם בו זמנית. כמובן שיש גם את הנוף המשכר מכל הכיוונים של מנהטן - מדהים!! בתצפית יש גם קומה עם יצירות של קוסאמה האמנית היפנית וחדר מלא בכדורי כסף שניתן לשחק אמתם והמראה מושלם! חוויה נהדרת! ירדנו מבסוטיות מאד והמשכנו לקצת שופינג - הפעם אפילו קניתי כמה דברים! עוד יום נפלא הסתיים ומחר… יום אחרון ):

28/4

פתחנו את הבוקר, איך לא, בקפה וכריך מושלם בבראיינט פארק. התחרדנו בשמש שחיממה אותנו ביום הקר הזה ואז יצאנו לסיבוב אחרון בעיר. הלכנו דרך הטיימס סקוור ואז על השדרה השמינית לכיוון צפון עד כיכר קולומבוס, שם נכנסנו לקנות כמה דברים ב whole foods. קנינו במגנוליה בננה פודינג ומשם הלכנו לטייל בסנטרל פארק ולמעשה חצינו אותו עד שיצאנו בשדרה החמישית. הלכנו שוב לאורך השדרה החמישית. עד שהגענו למלון שלנו…

התארגנו עם הקניות האחרונות במזוודות ו.. מונית הגיעה ב 14:00 ולקחה אותנו לניוארק.. עכשיו יושבות בשדה ומחכות להמראה ב18:00 יושבת במטוס בין 2 גברים… איזה כיף לי ... טיסה ארוכה... נחיתת הביניים בפרנקפורט בנויה לאתלטים שיכולים לרוץ בין טרמינלים... מי שמבוגר ומתקשה בהליכה – מומלץ להזמין מראש הסעה וסיוע. נחתנו בישראל, היישר לזרועות הג'ט לג... ולסוף השבוע. היה מושלם! עד לפעם הבאה (:

ואם קראתם והגעתם עד כאן ואתם מעוניינים במסלול מפורט מאד, נטול חוויות אישיות, תמונות וקשקושים אבל מתאר מה עושים בכל יום, בפירוט, כולל אתרים, זמני נסיעה ולעיתים גם מקומות לינה מומלצים ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלי ותקבלו אותו בעלות סמלית (: 050-8327441, או דרך טופס יצירת הקשר פה בבלוג

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.