סיגל ריקלין
18 Apr
18Apr

כבר חצי שנה מתנהלת בישראל מלחמה, מלחמה על הבית, אחרי הלם מוחלט של ה 7/10.. חטופים, הרוגים וחששות ללא סוף.

עידו, החייל שלנו, שלא הצליח לטוס איתנו לחופשה המשפחתית רגע לפני היום הארור, עבד מאד קשה בחצי שנה הזו ומצאנו חלון זמנים דחוק שבו אפשרו לו התאווררות קלה מאד.

אז עשינו גיחה, רק אני והוא, אמא ובן 4 ימים ברומא היפה. העיר שבה אתה הולך ממש בתוך ההיסטוריה, סימטאות צרות מרוצפות באבנים, קתדרלה ופיאצה בכל פינה וכמובן מונומנטים היסטוריים כמו הקולוסיאום ושער טיטוס.

בחרנו במלון קטן וחמוד בשם Navona colors hotel שנמצא קרוב מאד לפיאצה נאבונה ובכלל ממוקם במרחק של מספר דק' הליכה מהרבה אתרים מרכזיים. בסמטה שקטה ונחמדה. ארוחת הבוקר הייתה מצוינת וכללה גם ירקות - לא אופייני לבתי מלון באירופה.

יום 1:

רכבת ישראל הובילה אותנו לנתב״ג ביום ראשון בבוקר. קצת עמוס אבל שרדנו (:.

בשדה הכל הלך ממש מהר ומצאנו את עצמנו בדיוטי פרי.. רוכשים, אוכלים מקדונלד'ס בנוהל - ולא משנה שהשעה היא תשע וחצי בבוקר חח.

אחרי עיכוב קל המראנו ונחנו בשעות הצהריים ברומא.

כדי להגיע לעיר נעזרנו בשירות שאטל בשם רומיו שהיה מצוין, מונית מצוחצחת שהביאה אותנו ממש לפתח המלון. אחרי מקלחת והתארגנות בחדר החמוד שלנו (שהיה מרווח מאד יחסית לחדרים באירופה) יצאנו לאכול ולהסתובב… סיבוב הכרות.

בחרנו לאכול במסעדה ממש ליד פיאצה נאבונה בשם MIMI & COCO - לא יודעת אם זה בגלל שהיינו רעבים או לא אבל היה טעים בטירוף - פינצי טעים, שתי מנות פסטה מצוינות - נהדר!

בעקבות ההמלצות הרבות ברשת, יצאנו לקנח בטירמיסו במקום בשם 2 SIZES. שם מוכרים טירמיסו במגוון טעמים ובשני גדלים של כוסיות פלסטיק. היה תור למקום אבל הלך מהר וקנינו אחד בטעם רגיל והשני עם פיסטוק. היה מעולה!!!!

המשכנו לטייל בפיאצה נאבונה - הכיכר האובלית והמהממת הזו יפיפייה גם בשעות הערב. עוד כמה סיבובים וכבר היינו עייפים מהיום הארוך וחזרנו למנוחת הלילה.

יום 2:

התחלנו את היום שלנו בארוחת הבוקר הטעימה במלון ואחרי שמילאנו מצברים יצאנו לכיוון קאמפו דה פיורי - השוק העתיק ששימש בעבר גם ככיכר להוצאות להורג.

מלא דוכנים שרובם מוכרים פחות או יותר את אותם דברים - חומץ בלסמי, שמן זית, מזכרות למיניהן, וטרטופו (כמהין) בכל צורותיו.. שוק מאד תיירותי שהיו מעט דוכני פירות וירקות וגם פרחים.

משם לפיאצה נאבונה כמובן והפעם באור יום. כיכר מרהיבה ביום ובלילה!

מהכיכר המשכנו ליעד הבא - הפנתיאון

הייתי המומה מאורך התור כדי להיכנס. מכיוון שהייתי שם כבר פעם אחת ואז לא הייתה עלות כניסה ולא ביו תורים, ויתרנו על הכניסה וצילמנו מבחוץ. הרחבה היתה מלאה באנשים וכמובן שצילמנו את הפנתאון מכל הכיוונים.

משם המשכנו, בסימטאות בצרות והיפות למזרקת טרווי. בדרך נכנסנו לקתדרלה מרשימה. זה מה שיפה כאן... הכל יפה, לא רק האטרקציות המפורסמות (:

גם כאן מאות אנשים אבל ניתן היה לצלם את צילומי המאסט. מאד עמוס ומוקף בבתי קפה ומסעדות וחנויות מזכרות.

המשכנו ללכת בסימטאות הצרות תוך עצירה בחנויות קטנות ומטריפות וגם בויה דל קורסו, כולל עצירה בחנות הצעצועים המלי'ס שעשתה עלייה מלונדון לרומא - לא ויתרנו על סיבוב בחנות המדהימה על כל קומותיה (:

בסוף... הגענו לפיאצה אספניה והמדרגות הספרדיות

עלינו במעלה המדרגות (אסור כבר לשבת עליהן..) ומלמעלה יש תצפית יפה על העיר. נוף של גגות העיר, בריזה נעימה... ובכלל מזג אוויר מושלם בימים שאנחנו פה (:

לאחר שירדנו חזרה הלכנו לרחוב הראשי - ויה דל קורסו - המחבר בין פיאצה דל פופולו ופיאצה וונציה ועשינו הרבה "וינדו שופינג" וקצת שופינג (:..

אט אט חזרנו לכיוון במלון למקלחת ומנוחה ואז יצאנו לאכול.

בחרנו ללכת ברגל לטרסטוורה - השכונה שמעבר לנהר הטיבר, הידועה כאזור הבילוי של העיר. בחרנו בפיצרייה DAR PUETA עליה קיבלנו המלצה חמה וגם בה היה תור ארוך.

אחרי המתנה ממושכת, התיישבנו והיה באמת מצוין! פיצה עם פטריות ופיצה עם גבינת מוצרלה בופלו - משובח ביותר!!

כשיצאנו מהמסעדה האזור התמלא ביותר ויותר אנשים. ממש להקות של צעירים ומבוגרים, תיירים ומקומיים שמילאו את כל המקומות והאווירה שמחה ומהנה מאד!

יום 3:

התחלנו את היום בצעידה לכיוון הרובע היהודי - הגטו הראשון שהוקם באירופה - האזור שבו גרו היהודים לארוך ההיסטוריה בין נהר הטיבר לכיכר ונציה.

האזור היום מלא במסעדות טובות, מאפיות טעימות וחנויות קטנות ומטריפות.

לא ויתרנו על המאפה של בצק פריך הממולא בגבינת ריקוטה ובשוקולד - מעדן!

רצינו לקנות גם את העוגות השרופות המפורסמות אבל החנות הייתה בדיוק בניקיונות לפסח...

משם צעדנו לכיוון כיכר ונציה וגבעת קפיטולין. ארמון ונציה הגדול והלבן נוצב מולנו ונכנסנו לבקר בו ולהשקיף ממנו והתצפיות הרבות שיש ממנו על העיר מכל מיני זוויות.

קראנו על הארמון והשימוש שנעשה בו בתקופת מוסוליני.

משם המשכנו לכיוון הפורום שהוא בעצם החלק העתיק ביותר ברומא - ממש מתקופת הקיסרים עוד לפני הספירה. שוב, בשל התורים הארוכים ומכיוון שלא נערכנו ולא קנינו כרטיסים מראש (לא היינו בטוחים שנטוס ממש עד הרגע האחרון) אז לא נכנסנו לפורום ולקולוסיאום.

הלכנו לאורך הפורום וקראנו על מה שקרה בו ולאחר מכן הקפנו את הקולוסיאום וראינו אותו מכל הכיוונים.

היה יום חם אז התיישבנו לנוח טיפה לפני שהמשכנו לשכונת מונטי שאמורה להיות שכונה צעירה וטרנדית - אבל...לא חשנו בטרנדיות יותר מדי. רחובות רחבים וחדישים יותר.. ישבנו לארוחה קלה (ויקרה) ומשם התחלנו לחזור לכיוון מרכז העיר.

שוב מנוחה במלון - ויוצאים מחוזקים ורעננים לערב נוסף בטרסטוורה. הפעם בחרנו במסעדת TONERELLO- גם אליה היה תור אבל עקפנו את כל הממתינים כי הסכמנו לאכול בתוך המסעדה. חוויה של ארוחה! מומלץ!!!

המשכנו שוב להסתובב, קינחנו בג׳לטו נהדר מהגלידריה  OTALEG ושוב שיטוט בסמטאות ההומות והשמחות וחזרה דרך סמטאות הרובע היהודי לשנת לילה. יום נהדר!!

יום 4:

את היום הרביעי והאחרון התחלנו בצעידה לכיוון פיאצה דל פופולו. בדרך ראינו את החלק השני של ויה דל קורסו ושוב הצצנו בכמה חנויות לקניות קלות. כשהגענו לכיכר היא הייתה מלאה באנשים והתנהל בה טקס כלשהו עם שוטרים רכובים על סוסים. הכל היה סגור מסביב ומסתבר שיש להן מעין חג של השוטרים בכל איטליה ויכול להיות שזו הסיבה שראינו כ"כ הרבה אנשים ברחוב - בעיקר איטלקים שהגיעו לרומא מכל איטליה.

אחרי הכיכר עלינו למרפסת פינציו ממנה יש תצפית על כל העיר אבל לא נתנו להגיע למרפסת ממש כי היו שם שוטרים ששמרו ואבטחו את הטקס. צילמנו מה שיכולנו וטיילנו בגני בורגזה.

פריחה של עצים ומזרקות קטנות - מקום מקסים אם כי ראו שהוא מתאושש מהחורף… טיילנו קצת בגנים ואז חזרנו למרפסת וירדנו חזרה לכיכר - בה הסתיים בינתיים הטקס.

חצינו את הכיכר והמשכנו לגיוון הנהר ומעבר לו לכיוון הוותיקן. צעדה ארוכה יחסית שבסופה ואחרי עצירה לגלידה והתרעננות, הגענו לכיכר סן פטרוס הקדוש.

הרחבה העצומה הייתה מלאה במבקרים שעמדו בתור כדי להיכנס לקתדרלה. משהו משוגע לגמרי - כמות עצומה שח אנשים. כמובן שלא עמדנו בתור אלא ישבנו קצת תחת העמודים, קראנו על הקתדרלה ולעל הכיכר העוטפת אותה ומשם המשכנו בדרכנו לטרסטוורה - שוב (:

עצרנו להפסקת פיצה הנמכרת במשקל ואז שבנו לרובע היהודי, לשיטוט בסימטאות ומשם למנוחה במלון. היום מסיימים יחסית מוקדם כי באמצע הלילה קמים לטיסה. אחרי המנוחה יצאנו לאכול במסעדה מומלצת נוספת OSTERIA - בה רואים אישה זקנה יושבת בכניסה ומכינה את הפסטה. היה תור ארוך ופתאום לקחו אותנו (ואת כל התור שהיה איתנו)  למסעדה אחרת שלהם - סניף אחר ליד הפנתיאון. כולנו נשרכנו אחרי המלצר וזה היה מחזה הזוי ומצחיק בו"ז…

הארוחה הייתה מאד טעימה אך יקרה… הניוקי עם בשר היה שווה את זה (; קינחנו בטירמיסו וחזרנו למלון למנוחה עד שהמונית תאסוף אותנו ב 2:30…

הלילה הגיע, המונית אספה ויצאנו לדרך חזרה… התאווררות, נשימה, מראה של עולם שפוי שמצד אחד מטלטל ואומר הי רגע מה קורה פה?

אנחנו במלחמה, יש חטופים…, חיילים מתים אצלנו ופה הכל רגיל רגיל.. ומצד שני נחמד לראות שיש שפיות ושאנשים חיים ונהנים וגם אנחנו הרשינו לעצמינו ליהנות.. קצת.

חזל״ש לצערי :(

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.