טיסות נטולות גלוטן


אנשים שאינם יכולים לאכול מאכלים המכילים גלוטן אינם יכולים לאכול את המזון הרגיל במטוס. לכן, יש לערוך מספר הכנות לפני הטיסה.
חברות תעופה רבות מציעות ארוחות ללא גלוטן. מומלץ לבחור בארוחות אלו, במיוחד אם הטיסה ארוכה. חברות תעופה מסוימות מציעות ארוחות אלו רק בטיסות טרנס אטלנטיות. 
גם אם הזמנתם ארוחה ללא גלוטן ותקבלו כזו בטיסה מישראל לניו יורק, אין זה אומר שתקבלו כזו בטיסות ההמשך/הפנים בתוך ארה"ב.
חשוב לזכור שאין אפשרות להזמין ארוחה נטולת גלוטן ברגע האחרון. יש להזמין זאת מול חברת התעופה (לפחות 96 שעות לפני הטיסה). אם הזמנתם את הטיסה זמן רב מראש, יש להתקשר או לכתוב לחברה מספר ימים לפני הטיה בכדי לוודא שאכן תינתן ארוחה ללא גלוטן. 
לאחר העלייה למטוס, צוות המטוס יגיע אליכם כדי לוודא שהגעתם ושמחכה לכם ארוחה מיוחדת. 
שימו לב - הארוחה שמוגשת לכם על ידי הדיילים ארוזה וסגורה וכל שעליהם לעשות הוא לחממה ולהגישה אליכם למגש. אולם, אין אנו מצפים מהדיילים שיבינו בכל המחלות ולכן הם עלולים להוסיף את הקינוח שמוגש לכולם וכד. לכן, אל תניחו שכל מה מונח על המגש נטול גלוטן. המזון נטול הגלוטן ארוז ועליכם לפתוח אותו בעצמכם. כל שאר הדברים, שאינם עטופים - אין ביטחון שהם נטולי גלוטן. יהיה צורך לקרוא בקפידה את המרכיבים ולוודא. 
למרבה הצער, למרות הכוונות הטובות של חברות התעופה, עלול להיווצר מצב בו משהו עלול להשתבש ולא תהיה ארוחה. לדוגמא - אם פספסתם את הטיסה או אם המטוס התקלקל וברגע האחרון הוחלף מטוס. למקרים כאלו מומלץ להביא מזון לשעת חירום מעין זו. 
ניתן להשיג מכתב מרופא המעיד על כך שאינכם יכולים לצרוך גלוטן. מנהג זה היה נהוג בעבר אך גם כיום לא יזיק להסתובב עם מכתב מעין זה בתיק/ בארנק. גם כיום, עם המגבלות בנשיאת נוזלים למטוס, ניתן עדיין להעביר מזון מתאים ואפילו לטיסות ארוכות.
השתמשו בצידנית קטנה עם קרחום אחד או שניים (בעיקר לטיסות ארוכות) 
שימו את הכל באריזה אטומה עם רוכסן. בשל השינויים בלחץ האויר גם האריזות האטומות ביותר עלולות לדלוף.בנוסף, הביאו חטיפים וארוחות קלות שאינן דורשות הכנה נוספת וניתן לאכול אותן בכל מקום ובכל מצב - בטרמינל, במטוס וכד' לדוגמא:
פירות טריים
פירות יבשים
ירקות טריים
דייסות קרות
עוגיות, קרקרים ועוגיות אורז
ממתקים
חטיפי אנרגיה
תפוצ'יפס, חטיפי סויה