25 Oct
25Oct

שוב אני כותבת מאמר על טיסות עם ילדים או תינוקות. מסתבר שבנושא הזה תמיד יש מה להוסיף, לעדכן, לחדש וללמוד! כנראה מפני שאף טיסה לא דומה לטיסה שקדמה לה או לטיסה שתבוא אחריה ומכל אחת מאלה לומדים עוד ועוד דברים.

חלק מהמידע שיהיה במאמר זה לא יהיה חדש לכם ויתכן שאף הופיע במאמרים קודמים שלי, לחלקכם המידע יהיה ברור מאליו, במיוחד לאלו הנוסעים עם ילדיהם כל הזמן אבל - לחלקכם, אלו שלא טסו מעולם עם הילדים ומתכננים לעשות זאת או שלא טסו בעצמם אף פעם או ממש ממש מזמן - זה יכול לעזור !עוד דבר שיש לזכור הוא: למרות הכתוב כאן, יש חברות תעופה שיש להן חוקים משלהן לגבי טיסות עם ילדים ולפני הטיסה יש לבדוק מהי מדיניות חברת התעופה בה אתם טסים.אחת הדרכים "למזער" את אימת הטיסוה עם תינוקות יכולה להיות חישוב אחוז הזמן בו תהיו במטוס מסך כל הטיול. זה יכול לעזור כשתראו שבסך הכל האחוז נמוך מאד.אחת השגיאות החמורות ביותר שנוטים לעשות הוא לחשוב שאם הטיסה הקודמת עברה "לא רע" או "מעולה" אז כך תהיה גם הטיסה הבאה. גם מספר הפעמים שהילדים טסו אין לה יותר מדי השפעה על איך תעבור הטיסה הבאה. זה מאד משתנה מטיסה לטיסה. המטרה היא להעביר את הזמן בקלות האפשרית. 

מסמכים:

ודאו שיש ברשותכם את כל המסמכים הדרושים לטיסה עם הילדים. דרכון כמובן - כל ילד חייב דרכון משלו. מדינות הדורשות יזה על מנת להיכנס אליהן (ארה"ב לדוגמא) - נדרשת ויזה גם עבור הילדים/תינוקות.מכשול ראשון בדרך לדרכון יכול להיות התמונה. לצלם תינוק לתמונת הדרכון יכול להיות משימה לא פשוטה.. על אחת כמה וכמה תמונה לקבלת ויזה לארה"ב - עם כל הדרישות שיש לממשלת ארה"ב מהתמונה.. (רקע לבן, אוזניים גלויות, עיניים פקוחות, גודך התמונה וכד'). דרך אחת להתמודד עם זה היא לשים סדין לבן על הסלקל ואז לצלם את התינוק עליו.חשוב גם לבדוק מעת לעת את תוקף הדרכון. זכרו שיש לצאת מהארץ עם דרכון בתוקף ל-6 חודשים לפחות. 

הזמנת טיסה:

כמה טיפים שיכולים לסייע בעת הזמנת הטיסה. כפי שכתבתי במאמרים רבים, נסיעה "לא בעונה" או באנגלית off season מובילה בדרך כלל למחירים זולים יותר. לא תמיד זה אפשרי כמובן אבל, אפילו משחק של כמה ימים לפני או אחרי התאריך שאתם מתכננים יכולים לשנות באופן דרמטי את המחיר הטיסה. חיפוש טיסה באינטרנט יכול לקחת זמן - אולם זה שווה אם מוצאים טיסה זולה יותר ונוחה יותר מבחינת הזמנים.אם יש נחיתות ביניים, בדקו אותם היטב וודאו שהן נוחות, שלא צריך לחכות שעות או לרוץ בהיסטריה בין הטרמינלים על מנת לתפוס את הטיסה הבאה או גרוע יותר - להחליף שדות תעופה...אם אתם טסים לארה"ב יש למלא את טפסי ההגירה המייגעים עוד במטוס וצריך לזכור שתהליך ההגירה מתבצע במקום הראשון בו אתם נוחתים, כך שאם יש לכם טיסת המשך, קחו זאת בחשבון כשאתם מחשבים את הזמנים בין הטיסות. זכרו גם שיש הבדל בין "טיסה ישירה" (direct) ובין "ללא עצירה" (non stop). טיסה ישירה יכולה בהחלט לנחות נחיתת ביניים במקום כלשהו - אנא שימו לב לכך! בטיסות כאלו שימו לב שיש לכם לפחות שעתיים בין הטיסות - עם זמן לעבור את ההגירה, המכס ו/או להחליף טרמינלים. עוד דבר שיש לזכור הוא - שכל דבר שתעשו יחד עם ילדים יקח יותר זמן! השתדלו שלא לבחור טיסות בהן יש להחליף שדות תעופה.. הסתכלו בכל "האותיות הקטנות" וודאו שזה לא קורה.

הושבה במטוס:

הכיסאות המומלצים למשפחות הם בדרך כלל המושבים אשר מולם יש קיר (לאו דוקא המושבים הראשונים - תלוי במטוס), בהם יש יותר מקום לרגליים, והילדים לא בועטים בכיסאות מקדימה ומעצבנים את הנוסעים האחרים. ניתן גם לקום בנוחות רבה יותר והילדים יכולים לשחק על הרצפה. לעיתים נכנסים לרשימת המתנה בכדי לקבל מושבים אלו וחברת התעופה מחליטה למי לתת אותם. אם לא עליתם בהגרלה - בקשו לשבת במושבים ליד המעבר ולא ליד החלון. כך תוכלו לקום בנוחות רבה יותר. כמובן שאין לשכוח בוסטר או כסא לרכב עבור הילד - הכסא ישמש אתכם בטיסה ולאחר מכן גם בטיול.משפחות הטסות עם שני מבוגרים מבקשות לעיתים להיות אחד אחרי השני (2 מאחורי שניים או יותר). וזאת כדי להיות קרובים ולא להפריע לאחרים..יש הורים המעדיפים לתת להורה אחד מנוחה ואז הוא/היא יושבים בנפרד. יש הורים שמעדיפים לשבת ברכתי המטוס - קרוב לשירותים ולמטבחון. הכל תלוי בכם ובמשפחה, בהרכב המשפחה בטיסה ובגילאי הילדים. אולם, אני לא ממליצה לשבת בירכתי המטוס, אם לילדים יש נטיבה לבחילות בטיסה. 

שדרוג Upgrading:

אני בהחלט לא ממליצה על שדרוג מקומות הטיסה אם יש ילדים קטנים. זה נשמע נהדר, מקום רחב יותר, אוכל טוב יותר אבל..הנוסעים במחלקות העסקים והמחלקות הראשונות - "פחות נחמדים" ובעלי סבלנות מועטה יותר לילדים. רבים מהם בדרך לפגישות עסקיות והם שילמו כיותר כסף כדי להימנע מרעש ובלאגן. יש כמובן הורים שיכולים להרשות לעצמם והם מרגישים בטוחים מאד בהתנהגות הילדים ולכן יכולים כמובן לשבת במחלקות אלו. 

ארוחות מיוחדות:

ניתן כמובן להזמין ארוחות ילדים או ארוחות מיוחדות אחרות. אל תסמכו על זה שהילד/ים יאהבו את מה שנותנים. באחד הטיולים שלנו, הזמנו ארוחות ילדים והילדים קיבלו בכל 4 הטיסות - פסטה בולונז - הם כבר לא יכלו לראות את זה!אם הילד רגיל לסושי, פטה וקינואה אתם יכולים להזמין ארוחות מיוחדות אחרות.. אתם הרי מכירים את הילדים הכי טוב. במאמרים קודמים דיברנו על אוכל מיוחד וילדים עם מוגבלות באכילה כגון רגישות לגלוטן או סכרת ויש ליידע את חברת התעופה מראש. זכרו שאם מזמינים מראש ארוחה מיוחדת - אי אפשר להחליף.

מה לוקחים למטוס?

על הנושא הזה כתבתי במספר מאמרים ואני אשמח אם תיכנסו לבלוג שלי ותקראו טיפים בנושא. 

מה לובשים לטיסה?

לא ממליצה לנעול סנדלים! לא משנה כמה חם במדינת היעד או במדינה ממנה טסתם - במטוס קר! כדאי להביא גרביים כדי שניתן יהיה לרוב על הגרביים כמו נעלי בית ולהסתובב כך במטוס. תינוקות שעדיין אינם זוחלים כדאי להלביש בחליפה נוחה מבד נעים. ילדים טיפה יותר גדולים עדיף להלביש בבגדים נוחים וארוכים ולא לשכוח לקחת בגדים להחלפה - שני סטים לכל ילד.

הכנת הילדים לטיסה:

ניתן להכין ילדים בני שנתיים שלוש לקראת החוויה המצפה להם - חווית הטיסה. ילדים בדרך כלל אוהבים לטוס ונדיר שהם פוחדים. מבחינתם זו חוויה וכדאי שתציירו להם זאת כך ולא עבירו פחדים שלכם (אם קיימים). יש להכין את הילדים גם לקראת הבדיקות הביטחוניות ולהסביר בנחת מדוע הן נדרשות, מדוע מעבירים את המזוודות במכונת השיקוף, מדוע יש צורך להוריד חגורות ונעליים וכד'.

ציוד אלקטרוני (לילדים גדולים יותר):

לפני שעוזבים את הבית - יש לודא שכל הציוד האלקטרוני טעון: הטלפון הנייד, המחשב הנייד, האייפד, האייפוד וכל מה שעולה על דעתכם!  ניתן לעיתים לטעון בשדה התעופה - אבל למי יהיה זמן גם לזה? אם אתם טסים למדינות בהן המתח נמוך יותר - לא לשכוח להביא/לקנות מתאם. אין ספק, שכל המכשירים הללו יכולים להעביר את הטיסה קצת יותר בנחת.. ודאו שהציוד האלקטרוני יורד איתכם מהמטוס ושכל ילד הכניס את הציוד למקומו.

צ'ק אין: בזמן העמידה בתור לצ'ק אין - הילדים בדרך כלל מתרגשים ומלאי אנרגיה וקשה להם לעמוד בתור. אני מציעה, שאם אתם טסים לבד עם הילדים, דאגו שלפחות לזמן זה יהיה עימכם מישהו שליווה אתכם לשדה התעופה וישאר איתכם לשמור על הילדים ולסייע.הגיעו מוקדם, כדי להיות ראשונים בתור - זה יצמצם את זמן ההמתנה. השתדלו לשריין מקומות בטיסה קודם לכן באמצעות האינטרנט. כרגיל, תכנון טיול, כולל הטיסה מקלים עד למאד. עד כאן בינתיים, טיפים נוספים למהלך הטיסה במאמר הבא - יש למה לצפות!היכנסו לדף הפייסבוק של טיילת

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.