14 Dec
14Dec

יום חורפי וגשום.. קר בחוץ ואין חשק להוציא את האף מהשמיכה. מתעוררים, מסתכלים אחת על השני ומחליטים: לא שולחים את הילדים לבית הספר ונוסעים לראות שלג בצפון!
מתארגנים צ'יק צ'ק - בגדים, בגדים להחלפה, מעילים, כפפות, כובעים וצעיפים. אוכל - כריכים ופירות, שתיה חמה וקרה ו...לא לשכוח מגבונים!

ספונטניות!!! איזה כיף היה. חזרנו בערב, רוויי שלג, גשם ונהנינו בטירוף!אז מה אתם אומרים? אפשר להיות ספונטניים? בטיולים? ועוד עם ילדים? רגע..מה עם תכנון טיול אליו אני מטיפה כל העת?
בהחלט כן!טיולים ספונטניים יכולים להיות כיף עצום. יש בהם את אלמנט ההפתעה, שחרור ממחויבויות אבל עם ילדים תמיד צריך לדעת להתארגן ולקחת את כל מה שנדרש - לטיולים בארץ ועל אחת כמה וכמה - לחופשות קצרות בחו"ל.דמיינו מצב בו הבן הבכור שלכם מגיע ואומר - הי אבא אולי ניסע מחר לראות את הפריחה בדרום - כל כך יפה שם עכשיו ואנחנו יכולים ליהנות מאד מהטבע והפריחה. או - אם הבן/בת גדולים יותר הם יכולים לומר - הי, אולי ניסע לשבוע לפאריס - יש שם תערוכת אמנות מעניינת ונוכל לבלות זמן איכות ביחד.
אתם מצידכם יודעים שזה אפשרי - בדוגמא הראשונה - לא יקרה כלום אם תיקחו יום חופש ותהיו ביחד - הילדים ילמדו, אתם תיהנו והגיבוש המשפחתי רק ירוויח מזה. באפשרות השניה - ברורים היתרונות הגוברים על החסרונות.הזדמנויות לבלות זמן משפחתי יחדיו - לא חוזרות ולכן צריך לדעת לנצל אותן...בתבונה. לדעת מתי כן ומתי כן ולחשוב גם על המינון כמובן.ומה עושים כדי שהספונטניות תהיה יותר "מתוכננת"?, שבכל זאת יהיה תכנון טיול? כדי להיות ספונטניים אבל גם מתוכננים צריך לדאוג למספר דברים כמו למשל: דרכון בתוקף, מספר עזרים חיוניים שיהיו תמיד במכונית כמו: מגבונים, מעילים, כובעים, קרם הגנה. ואם לא במכונית - אז בבית - זמין.אז מה אתם אומרים? האם הייתם חושבים על רעיונות כאלו ברצינות? שוקלים אותם ואולי מחליטים לנסוע?מה רע בטיפה ספונטניות בחיים? גם אם יש לכם תכניות, מדי פעם מומלץ בחום לקחת שאיפה מהספונטניות!אז...כדאי לנו!


הצטרפו לדף הפייסבוק של טיילת !

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.