26 Dec
26Dec

כאשר שוקלים לצאת לטייל בחו"ל עם מתבגרים יש 3 עקרונות מרכזיים שצריך לזכור: לשתף אותם, לשרוף קלוריות ולנהל מו"מ. תכנון טיול - המפתח המרכזי.

שיתוף:
שיתוף הילד או הילדים המתבגרים בתהליך תכנון הטיול ממש מתחילתו יכול לגרום להם עניין רב. אם אתם מציגים מספר רעיונות לטיול והם עוזרים לקבל את ההחלטה ולהתחיל בתכנון, הם שותפים באחריות להצלחת הטיול. מרביתם של המתבגרים בקיאים במחשב ובאינטרנט ויכולים לערוך מחקר מפורט על יעד הנסיעה. הם יכולים להיעזר גם בספרי עזר ובמפות ובסרטונים על יעד הטיול. תוך כדי ההכנה הם יכולים ללמוד גיאוגרפיה, כיצד לקרוא מפות ומדריכים, כיצד לבנות תקציב ואילו מקורות קיימים והיכן.
חישבו על טיולים שמתאימים לתחומי העניין שלהם - האם הם רוצים ללמוד גלוש, לשוט, לרכב על סוסים, על אופניים, ללמוד על אזור מסוים בעולם, לראות הופעת רוק מסוימת?
בקיצור, ניתן "לתפור" ולתכנן את המסלול בהתאם לנטיות הלב ותחומי העניין של ילדיכם המתבגרים.
השיתוף יכול להיות גם ברמת היום יום במהלך הטיול: מה עושים היום? איך נוסעים? איפה נעצור בדרך? אילו אטרקציות נראה?

בני נוער צריכים לשרוף קלוריות!
נוער המונע מהורמונים, זקוק לפעילות פיזית יומיומית. חופשות המשלבות פעילות ספורטיבית יכולות מתאימות לטמפרמנט של בני נוער ומתעלות את האנרגיות שלהם למקומות חיוביים, לרכישת מיומנויות, למפגשים עם חברים, לבנית הביטחון העצמי ועוד.
מעבר לזה, החיבור עם ההורים ואופן החיבור מקבל זוית אחרת בזמן טיול משותף. כרל המשפחה רוכבת על אופניים יחד ברחבי הולנד או רוכבת על סוסים באירלנד או יוצאת לשייט משותף באחד האגמים בארה"ב.

משא ומתן:
שאו ותנו בנושאי הפעילויות ותחומי העניין. אמא רוצה מאד לראות תערוכת אמנות במוזיאון ואחר כך נלך להופעת רוק. או - נצא לטייל בבוקר ואחר הצהריים נקדיש לשופינג בשבילכם.
או - בחרו את המסעדה בה נאכל הערב.


טיפים:

  • אם נוסעים לטיול מתגלגל, נסו להישאר במקום אחד לפחות יומיים - שלושה - כך שהמתבגרים אולי יפגשו נוער אחר. לאחר שהם מתרגלים למקום - הם מרגישים משוחררים יותר.
  • ביקור בערים עם דגש כבד על תרבות יכול להיות משעמם לנוער. לונדון חריגה במובן זה משום שהיא יכולה לשלב באופן מצוין את רצונות ההורים והילדים.
  • אם תכנון הטיול כולל נסיעות ארוכות ברכב, שיקלו לקחת עימכם את המכשירים הניידים או DVD נייד להעברת הזמן. וכמובן - אוזניות!
  • אין טעם לסעוד במסעדות יוקרתיות. 
  • הביאו משחקי קופסה קטנים המתאימים לנסיעות ומתאימים לגיל: טאקי למשל.
  • אם אתם חשים שאתם במקום בטוח וסומכים על הילדים - תנו להם להסתובב קצת לבד, לחקור את המקום בעצמם. הזכירו להם ממה להיזהר וקיבעו שעה בה יחזרו או יהיו עימכם בקשר.
  • זיכרו כמובן איך אתם הייתם בגילם...ואיך רציתם לבלות את החופשה שלכם!
  • תכנון טיול מראש ובשיתוף פעולה הינו הבטחה להצלחתו.


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.