22 Apr
22Apr

לעיתים, יעד הנסיעה אותו אנו בוחרים כרוך בטיסה ארוכה ומייגעת, הכוללת גם נחיתת ביניים של מספר שעות, בנחיתה ובהמראה נוספת ובניסיון להעביר את הזמן של ילדיך, קטנים יותר וקטנים פחות.
לפני הכל עלי לציין - זה לא פשוט..ולא קל. לא לנו "המבוגרים", לא כל שכן לילדים, גם אם הם עברו כבר את גיל 10 ויודעים להעסיק את עצמם. טיסות ארוכות אלו מתישות ומייגעות ומביאות אותנו אל היעד עייפים ומותשים.
אבל, אין זה אומר שצריך לוותר על יעדים ארוכי טווח.. יש אור..כן קצת אור בקצה ה..
ניתן לנסות ולהנעים את הזמן כמה שאפשר ולהסתייע מראש בפריטים רבים שיכולים להקל על הטיסה:
קודם כל, ממש לפני הטיסה יש להיכנס לשירותים ולהתרוקן. לעיתים לוקח זמן רב מרגע העליה למטוס ועד לרגע שניתן לשחרר את החגורות ולקום מהמושבים ולכן עדיף להתרוקן לפני כן..
כדי להתגבר על הלחץ באוזניים בעקבות המראות ונחיתות מומלץ להצטייד ב: אטמי אוזניים,
סוכריות למציצה, מסטיקים וזאת כדי לנסות ולמנוע את הלחץ המשפיע על ילדים יותר מאשר על מבוגרים.
כל ילד (גם גדול יותר) עולה למטוס עם תיק אישי ובו חפציו האישיים הכוללים את המשחק/ים האהוב/ים, כלי כתיבה, תשחצים ותשבצונים, אמצעי לשמיעת מוסיקה, חטיפים, ממתקים, משחקים אשר ניתן לשחק בזוגות על שולחן האוכל שלפני המושב. כמו כן, בגד עליון חם בכדי להתגבר על הקור השורר לעיתים במטוס (בכלל, שיטת "הבצל" עובדת טוב מאד במטוסים).
כמובן שכל ילד אחראי על התיק האישי שלו.
בתיק יהיה גם ספר אהוב למשך הטיסה. עדיף לא להתחיל בספר חדש ולא מוכר אלא להביא ספר ידוע ואהוב ולעיין בו שנית (או שלישית).
ניתן להפוך את הילד או הילדים בתורנות ל"דיילים" המחלקים חטיף או ממתק ליתר בני המשפחה אחת לזמן מסוים. זה מעסיק את הילדים ומעורר עניין וכן גורם לחילוץ העצמות.
להביא מהבית כרית מתנפחת או קטנה שניתן להכניסה לתיק, להנחת הראש וגם שמיכות פליז דקות להיטיב את הנוחות ואת חווית השינה בטיסה. לוקח זמן עד שילד מוצא את מקומו ואת התנוחה הנוחה לו ושמיכה מהבית וכרית קטנה יכולה לסייע לו.
אם רואים שהילד לא מצליח להירדם ניתן לעשות "טיול" במטוס ולהכירו, להכיר את השירותים ולהראות לילד כיצד הם פועלים. בנוסף, לעודד את הילד לראות את הסרטים המוקרנים במטוס.
תמיד להביא חליפת בגדים להחלפה - גם אם נדמה שהילד כבר גדול ולא מתלכלך - יש הפתעות (מתלכלכים מהאכילה הלא נוחה, מהקאה בעקבות כיסי אויר ועוד ועוד...)
גם שקיות ניילון למקרה ואין שקיות הקאה במטוס הן מצרך הכרחי ברגע האמת.



בנחיתת הביניים - יש לעשות "טיולים" בכדי לחלץ את העצמות, לנצל את הזמן וללכת לשירותים - פעם...ועוד פעם ממש לפני העלייה למטוס, לשחק משחקים משותפים לכולם (טאקי ודומיו). לקנות מים כדי שתמיד יהיה איתכם בקבוק ולא תהיו תלויים בחסדי הדיילים/ות.
לסיום, למרות התנגדותי האישית מהתמכרות הילדים למסכים השונים, בטיסות ארוכות - ניתן לוותר קצת על העקרונות. אייפון או אייפד עושים את העבודה, לפחות לזמן מה...
בהצלחה וטיסה נעימה.

הצטרפו לדף הפייסבוק של טיילת !

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.