06 Aug
06Aug

תכנון הטיול:

1. אם זהו הטיול הראשון שלכם עם הילדים, תכננו מסלול איטי יותר ממה שהייתם רגילים בעבר. היו ריאלים לגבי כמה אפשר לראות ביום אחד עם ילדים קטנים. קחו בחשבון ימי מנוחה ורגיעה.

2. אם אתם נוסעים עם משפחה נוספת או מבוגרים אחרים, בטרם הנסיעה, דונו עימם מה כל אחד רוצה לעשות ותאמו ציפיות. הסכימו על פיצולים אפשריים ועיכובים בהתחשב בילדים ודברו על האיזון בין בילוי משותף ובילוי של כל משפחה בנפרד.

3. אם לילדים שלכם יש צרכים מיוחדים כלשהם, רצוי ועוזר מאד לשוחח עם הורים אחרים לילדים עם צרכים מיוחדים דומים, אשר נסעו וטיילו וקבלו מהם טיפים שימושיים לנסיעה. צרו צמיד וענדו אותו לילד עם פירוט בלועזית של המגבלה ומה הטיפול הנדרש - למקרי חירום.

4. באופן דומה, אם לילד יש אלרגיה חמורה למשהו, יש צורך לשים עליו צמיד או פתק המעיד על מהי האלרגיה ואופן הטיפול בה.

5. אם אתם רוצים להוזיל עלויות, שקלו חילופי בתים במדינת היעד בה אתם רוצים לטייל. דרך זולה נוספת היא - בתי חווה וצימרים - אך לא בכל המדינות. המרחב, הפרטיות והנוחות מנצחים הכל.

6. אם בחרתם בבית מלון כמקום הלינה המועדף, בדקו תמיד אם יש דילים מיוחדים למשפחות, החל מהנחות ועד ארוחות בוקר חינם לילדים. רשתות בינלאומיות רבות מציעות זאת. במרבית בתי המלון ואפשרויות הלינה האחרות מציעים גם ארוחת בוקר. אם ארוחת הבוקר לא כלולה - אל תאכלו במלון!! תמיד יהיה זול יותר לאכול בחוץ.

7. גם אם אתם רוצים להיות גמישים ולא לתכנן הכל מראש זה בסדר אולם, מומלץ מאד להזמין מראש לינה עבור היומיים-שלושה הראשונים. כך לפחות ההתחלה תהיה רגועה ותהיו גמישים ביתר הטיול.

8. כחודשיים לפני הטיול בקרו אצל רופא המשפחה/רופא הילדים. הזכירו את יעד הנסיעה, את גילאי הילדים ושאלו האם נדרשים חיסונים מיוחדים או בדיקות והערכויות מיוחדות בטרם הנסיעה. הביאו לביקור את פנקסי החיסונים של כל הילדים. אם למי מהילדים יש צרכים רפואיים מיוחדים, בדקו היכן ניתן לטפל בצרכים אלו במדינת היעד.

9. אם אתם נוסעים למדינות בהן יש מלריה, עליכם להתיעץ עם במרפאת החיסונים של משרד הבריאות באשר להיערכותכם, לקיחת חיסונים - לכם ולילדים. עליכם לקחת או לקנות במדינת היעד תחשיר נגד יתושים ולקחת ביגוד ארוך לכיסוי הגוף בשעות הערב.

10. אם אתם זקוקים לויזה בכדי להיכנס למדינת היעד, עליכם כמובן להתכונן מספיק זמן מראש. בדרך כלל תשלום עבור הויזה לילדים הינו כמו התשלום למבוגרים. שגרירות ארה"ב פוטרת הגעת ילדים מתחת לגיל 14 להגיע אליה אולם לא כך מדינות אחרות ויש מדינות שידרשו שגם הילדים יגיעו.


עד כאן הטיפים הראשונים - הנחוצים לתכנון הטיול. בקרוב - טיפים לטיול עצמו. יש למה לצפות.

הצטרפו לדף הפייסבוק של טיילת

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.