08 Dec
08Dec

29/11 

לאחר לבטים ולחץ רב בשל וריאנט מעצבן חדש של הקורונה הארורה והלחץ המטורף שיש בארצנו ולמרות הוספת ימים של בידוד לאחר הנחיתה ואפילו בדיקה נוספת ביום השלישי לנחיתה, החלטנו לטוס וליהנות כמה שיותר מחופשת החנוכה שלנו.

אז שמנו פעמינו לנתב״ג, חניה לטווח ארוך, תור לצ'ק אין (שהלך די מהר) ובמהרה מצאנו את עצמנו בדיוטי פרי, רוכשים טובין מסוגים שונים ומתעופפים בסופו של דבר לעיר האורות. נחתנו ב 22:00 והנהג מ"עובדיה הסעות" חיכה לנו עם שלט ושמי עליו בדיוק במקום שנקבע מראש. הנהג היה אדיב ונחמד וידע אפילו טיפה עברית. שוחחנו קצת במהלך הנסיעה עד שהגענו למלון שלנו 34B ASTOTEL.  

מלון חמוד חמוד ונקי ברובע ה 9 במיקום מרכזי, נוח ומסביב מלא מסעדות ומקומות בילוי. מקלחת ולישון כי מחר מחכה לנו יום ארוך! 


30/11 

קמנו מוקדם וירדנו לארוחת הבוקר. לא אכלנו הרבה כי חיכה לנו סיור קולינרי עם גלי הדרי. ארוחת הבוקר במלון נהדרת ועשירה. אמנם אין ירקות אבל יש מיצים וקפה וקוארסונים ובגטים וכמובן גבינות טובות, נקניקים מעולים, מוזלי ויוגורט וגם פירות וכמובן – קונפיטור! 

ב 10:30 נפגשנו עם גלי הדרי מ paris chez sharon ויצאנו איתה לסיור קולינרי מרתק ברובע ה5 וה 6 בגדה השמאלית. 

פתחנו את הסיור בשוק השכונתי וקיבלנו מגלי הסבר מפורט על הגעתה לפריז, הזוגיות עם שרון והסיורים שלהן. הסברים מפורטים על הבולונז׳רי והפטיסרי ותרבות האוכל העשירה בצרפת ובכלל ובפריז בפרט. היה מרתק ללמוד על סדר היום של הצרפתים, מבחינת האוכל, תרבות רכישת המצרכים, השווקים הרבים בפריז, חנויות המתמחות בתחומים שונים וכאנינות שמאפיינת כל פריזאי. 

סיור של 4 שעות שבו טעמנו לא מעט מלוח (מאפים מהבולונז'רי) ומתוק מתוק ממגוון הפטיסרי שיש לאזור להציע. ביקרנו בשוק המקומי ובמיוחד בדוכן של טארק שמביא חומרי גלם ומעדנים מכל רחבי צרפת. טעמנו שמנים מסוגים שונים, ממרחים שונים, ריבות (קונפיטור) וכמובן שרכשנו קרם קרמל מלוח וטעים במיוחד. טעמנו קרואסון חלומי, עוגייה ענקית של "אוזן פיל" ועשירה בחמאה (להבדיל אלף אלפי הבדלות), גבינות מהפרומז'רי, ביקרנו בבית קפה ייחודי המארח שפים פטיסיירים שונים ועוד ועוד. סיור עשיר ומעשיר ומהנה במיוחד. מאד מומלץ! 


סיימנו את הסיור מפוצצים!! והמשכנו להסתובב באזור לכיוון כיכר סן מישל, חנות הספרים המהממת "שייקספיר אנד קומפני" – יכולתי להישאר בה שעות אלמלא ניב שנשאר להמתין לי בחוץ (: 

משם לגני לוכסמבורג המדהימים (גם בסתיו) – עצים בשלכת, עננים אפורים ואווירה סתווית וקרירה ובכל זאת – קסם של גנים! מה עוד צריך? 


לאחר שסיימנו את כל מה שרצינו לראות עברנו לאיל דה סיטה כדי לראות מקרוב יותר את כנסיית נוטרה דאם שנשרפה ונמצאת כעת בשיפוצים. הכנסייה נראית סביר למרות שהבנו שיקח עוד שנים רבות לסיום השיפוצים. נהר הסיין המהמם והאפרורי מפריד בין הגדה הימנית לשמאלית כשבאמצע נמצא איל דה סיטה. משם הלכנו ברגל לכיוון הלובר וגני טוליירי. ראינו את הפירמידה המפורסמת של הלובר (כשהגענו כבר היה ערב והיא היתה מוארת ויפהפייה) והמשכנו לשוק חג המולד בגני טוליירי בו היו דוכנים רבים של אוכל מכל הסוגים, סיידר ויין חם ומתובל וגם מעין מיני לונה פארק חמוד ומשטח החלקה על הקרח. הכל חמוד חמוד ואנשים רבים פוקדים את המקום. כולם שמחים ונהנים.  

בשלב מסויים כבר היינו עייפים מאד ולכן חזרנו במטרו למלון למנוחה וצבירת כוחות. 



1/12 

הבוקר אכלנו ארוחת בוקר מלאה במלון. ארוחה מצויינת עם בגטים וקוארסונים, מיץ תפוזים וגבינות קשות ונקניקים.. רק בלי ירקות והקפה… זוועות! 

אבל היה סבבה ויצאנו לדרך שבעים ונכונים לכבוש את הרובע התשיעי ואת גבעת מונמרטר והסקרה קר. היום היה פחות קר מאתמול אבל ירד גשם לפרקים. לא משהו דרמטי, רק טפטופים כאלו. בכלל מזג האויר קר אבל ממש לא נורא עד עכשיו. מתלבשים טוב והכל סבבה! 

אז יצאנו לסיור רגלי ברובע התשיעי, הפחות מתוייר ופשוט נתנו לעצמנו ללכת לאיבוד ולשוטט בין הסמטאות והפסאז'ים. הגענו לקניון קטן ויפה ולמלא חנויות שהיו בו, לבית הכנסת הגדול של פריז ולביתו של שופן ועוד ועוד. פקדנו גם חנויות לא מעטות, בעיקר סביב כיכר האופרה ונכנסנו גם לגאלרי לה פייט כדי לראות את העץ המדהים ואת סנטה קלאוס שמחופש לאסטרונאוט הפעם (: התחלנו להעפיל בסימטאות הצרות של המונמרטר והגענו לרחוב מקסים בשם מרטיר בו יש מלא פטיסרי, בולונז׳רי ומסעדות רבות וחנויות. הרחוב מטפס כלפי מעלה לכיוון הגבעה והוא מרהיב. החלטנו לעצור לארוחת צהריים במסעדת דים סאם בשם YOOM . האוכל היה מעולה!!! דמפלינגז טעימים טעימים עם אורז מאודה וירקות. יאמי!! 

המשכנו לטפס במעלה הגבעה ובמדרגות תלולות ביותר ולבסוף הגענו לכנסייה המרשימה - הסקרה קר. העלייה המשוגעת והמדרגות השתלמו כי הנוף מדהים!! נוף של כל פריז נשקף מלמעלה – העיר ממש פרוסה על כף היד. הראות היתה נהדרת והשמיים לפני שקיעה היו מרהיבים ביופיים. הכנסייה עצמה מהממת – גם מפנים וגם מבחוץ. הבנו שהיא לבנה בשל האבן בה היא נבנתה, נסיבות הבנייה שלה בתחילת המאה העשרים ועוד פרטים היסטוריים מעניינים. 


לאחר מכן יצאנו להסתובב באזור שהיה פעם מלא באמנים וציירים. היום, כנראה בגלל הקורונה וגם בגלל שהיה די גשום יש הרבה פחות התרחשות וזה היה די עצוב… עצרנו בסטארבקס חמוד שמשתלב בנוף של הכיכר והמקום בכלל לקפה שחימם אותנו והמשכנו לטייל במורדות הגבעה. 


ירדנו דרך הגנים חזרה מטה למרגלות הגבעה, עצרנו שוב בבולונז׳רי לאיזה קוארסון טוב (שקדים ושוקולד והיה מדהים!!) ואז הלכנו למוזיאון בנקסי לביקור מרתק. מוזיאון שאוסף יחד תחת קורת גג אחת את יצירותיו של האומן בנקסי ברחבי העולם, כולל מישראל ויצירותיו על גדר ההפרדה בבית לחם, מאנגליה, ניו יורק ועוד. תערוכה מהממת ומומלצת בחום! לא שכחנו לעצור באיזו חנות פירות וירקות ולהצטייד בקצת פירות יער, תפוח ואפרסמון – כי לא אכלנו מספיק... 

בדרכנו למלון גילינו שיש ממש לידנו פסאז'ים מהממים ומוארים וכמובן שהלכנו בהם וגילינו חנויות ספרים ישנות, חנויות צעצועים מדהימות והמון מסעדות. סיבוב נוסף ויאללה למלון כי הלכו לי הרגליים!! 


2/12 

השכמנו קום ואחרי ארוחת בוקר טובה במלון יצאנו לקור המקפיא של פריז. יום קר במיוחד בו הטמפרטורות נעו סביב 0 מעלות!! 

יום ביקור במארה, אזור בוהמי ומגניב במיוחד שמלא בחנויות מעצבים, גלריות אמנות ועוד. 

התחלנו בכיכר הבסטיליה המפורסמת (לא נותר דבר מהבסטיליה עצמה למעט פסל גבוה המציין את הנושא) ומשם צעדנו לפלאס דה ווז׳ היפהפיה! מקום מהמם שבנוי כמעין חצר סגורה ענקית וסביב סביב גלריות אמנות ובתי קפה. 


ביקרנו בגן והקפנו את כל הכיכר כדי לראות את הגלריות המדהימות. נכנסנו לביקור בביתו של ויקטור הוגו שגר בכיכר וגם מת בה. אחרי כן שקלנו ללכת למוזיאון פיקאסו אבל כשראינו אותו נזכרנו שהיינו בו בעבר (: אז המשכנו לטייל ברחוב שארלוט וברחובות אחרים באזור – רחובות קטנים, מלאים בקסם ובחנויות קטנות עד שהגענו לשוק הילדים האדומים

בדיוק התחיל לרדת שלג אז הסתתרנו בשוק. שוק הילדים האדומים הוא שוק אוכל עם אפשרויות רבות לסעוד בו. יש פלאפל, אוכל איטלקי ואוכל צרפתי, יין ובירות. לא היינו רעבים ולכן רק הסתובבנו ולאחר מכן המשכנו לטייל לעבר מרכז פומפידו – שנשאר גדול, מיוחד ומרשים אבל לא נכנסנו אליו... לא היה חשק לעוד תערוכת אמנות – ביודענו שבהמשך היום נגיע לאחת כזו... עצרנו לצילום והלכנו לפורום דה האל הסמוך. המקום מאד השתנה מהפעם האחרונה שהיינו בו ועכשיו הוא קניון חדיש ומפואר עם מלא חנויות. נוסף חלק חדש וכל הקומפלקס שייך לרשת ווסטפילד. הסתובבנו.. עד שנשברו לנו הרגליים והיינו חייבים לנוח. החנויות יפות אבל יקר ממש. לדעתי כמו בארץ ואפילו יקר יותר.. 

אז לא ממש קנינו כלום ואחרי המנוחה וסיבוב נוסף המשכנו ישר לבורסה דה קומרס הנמצא ממש בסמוך שם מתקיימת תערוכה מקסימה. מבנה מדהים ביופיו שלמעשה היה הבורסה למסחר בעבר ואף שימש כממגורות לדגנים. התערוכה היתה ברובה מסקרנת ומעניינת. אוסף פרטי של אדם עשיר מאד שחכר את מבנה בורסת המסחר המהמם ל 50 שנים ומציג שם את האוסף שלו. החלק המרשים ביותר נמצא בקומה הראשונה במרכז עם מיצג של פסלי חלב מדהימים בהם דלוקים נרות ולכן הם נמסים ומשתנים כל הזמן. 


אחרי הביקור החלטנו ללכת לכלבו החדש שנפתח אחרי 15 שנה שהיה סגור ושופץ: סאמאריטן - Samaritaine כלבו מדהים הנפרס על מספר קומות ובו כל הפירמות של הביוקר: גוצ׳י ופראדה ובולגרי ושאנל וטיפאני ומה לא. המקום מקושט לכבוד כריסמס בשלל אורות ועץ חג מולד ענקי באמצע. מדהים אבל הכל זה "לראותם בלבד" ממש נרות חנוכה! 

היינו כבר רעבים ושקלנו ללכת לאכול בסביבה אבל בסוף הלכנו עד הגדה השמאלית בסן ז׳רמן ואכלנו במסעדת הקרפים המפורסמת והמומלצת על ידי כולם. הקרפ המלוח (שלי - עם סלמון וגבינת שמנת, ושל ניב עם פטריות) היה בסדר לא יותר והמתוק (בננות וקרמל) היה נפלא! זהו, חשבנו לחזור לחדר אבל אז אמרנו שאולי נעשה בדקת pcr בכיכר האופרה… אז נסענו לשם וכשהגענו הודיעו שבדיקות ה pcr הסתיימו.. נחזור מחר.. תם לו יום ארוך וגדוש! 


3/12 

יום שישי התחיל בהליכה מהירה של כ 10 דקות לכיכר האופרה כדי לעשות בדיקת קורונה בבית המרקחת שם. שילמנו 59 יורו לבדיקה וחיכינו כ 20 דקות בתור. נדרשים למלא טופס ממוחשב והבדיקה נעשתה ואז יצאנו לדרכנו. 

יום קר מאד וגשום במיוחד בו החלטנו להגיע למונומנטים הקלאסיים, לראות גם אותם אז לקחנו רכבת RER לשער הניצחון אשר ממנו התחלנו ללכת לאורך השאנז אליזה. שער הניצחון לא ממש השתנה ונשאר גדול ומרשים כמו בכל הפעמים הקודמות שהיינו בו (: 

צילמנו צילומים קלאסיים והתחלנו לרדת במורדו של השאנז אליזה. מכיוון שהיה גשום ומעצבן נכנסנו לפסאז'ים הרבים שיש ולחנויות שנמצאות בחלקו העליון של הרחוב וכמובן שצילמנו.. כך הלכנו עד הארמון הגדול (שנמצא כעת בשיפוצים) שם מתחיל גם החלק הירוק והיפה יותר של הרחוב. בארמון הגדול פנינו ימינה לכיוון גשר אלכסנדר היפהפה והאינווליד שנמצא מעבר לנהר… 


ליד הסיין היה כל כך קר שפשוט לא יכולנו יותר והיינו חייבים למצוא מקום להתחמם בו. אז מצאנו בראסרי קטן וגדוש באנשים (שהגיעו לארוחת הבוקר המאוחרת שלהם... או ארוחת הצהרים המוקדמת) והתיישבנו לאכול מרק בצל מעולה ולהתחמם קצת. היה טעים, חמים ונחמד ממש והמלצר היה בחור יהודי בשם יואב שברך אותנו בשבת שלו., מה נשמע ועוד משפטים בעברית במבטא צרפתי חמוד. 

אחרי שהפשרנו טיפה החלטנו להמשיך לכיוון הקונקורד שנמצא בשיפוצים ומשם לכנסיית מדלן שנמצאת גם היא בשיפוצים (מה נסגר?). חשבנו להיכנס לכנסייה אבל היא היתה מוקפת פיגומים ואחרי שעשינו סיבוב ממש מסביב לכנסייה החלטנו שלא נמצא כנראה את הכניסה ולכן ויתרנו וגם.. הגשם הפסיק טיפה והפך את ההליכה לאפשרית יותר. 

הסתובבנו ברחובות היפים סביב כנסיית מדליין. הכל מקושט לחג וכל החנויות היוקרתיות כמו דיור, גוצ'י ושאנל מקשטות מבחוץ ומבפנים עם תאורה מהממת. המשכנו להסתובב ברחוב הכי קרוב לנהר הסן תחת גג מקורה כזה ולפתע ראינו בית קפה ששמעתי עליו רבות - אנג׳לינה. בית קפה מפורסם שידוע בשוקולה שלו. בד"כ מומלץ להזמין תור מראש אבל אנחנו פשוט עמדנו בתור! חיכינו כ 15 ד ונכנסנו לבית הקפה המקסים! תחושה של חזרה בזמן לשנות ה 30 וה 40. הכל מאד יפה ומעוצב והריהוט עתיק. גם המלצרים לבושים בסגנון של פעם. חוויה נהדרת! שתינו שוקולה חם המגיע בכד לצד קצפת וגם עוגת מילפיי. 


המילפיי היה סביר אבל השוקולה היה נדיר!! טעים מאד ובעיקר כשהתערבב עם הקצפת. מנוחה בהחלט נעימה ומחממת את הלב והנפש! 

אחרי המנוחה המחממת והנעימה יצאנו שוב לקור הפריזאי והמשכנו עוד לטייל ברחובות. עוד כמה שיטוטים ושמנו פעמינו למגדל אייפל. הגענו אחה"צ, אבל עדיין היה אור כך שצילמנו מכל הכיוונים  וחיכינו שהאורות על המגדל ידלקו. האורות אמנם נדלקו סביב שעת השקיעה וזה היה מקסים אבל כבר לא חיכינו לנצנוץ המפורסם כי היה לנו ממש קר וכבר לא יכולנו לעמוד בחוץ. לכן, לקחנו קו אוטובוס למסעדה שתכננו לאכול בה הערב - לה אנטריקוט. הרחוב בו ירדנו מהאוטובוס היה מקושט כולו באורות. כל העצים מוארים והמראה פשוט מרהיב. הלכנו כמה דק למסעדה ואכן לא התאכזבנו. אכלנו סטייק אנטריקוט מעולה שנפרס למעננו עם רוטב משובח וערמה ענקית של צ׳יפס טעים שניתן לקבל ממנו (וגם מהרוטב) כמה שרוצים. היה ממש ממש טעים! 


עם סיום הארוחה צעדנו לתחנת המטרו הסמוכה שנמצאה על השאנז אליזה וראינו את הרחוב המפורסם מואר באורות אדומים על כל העצים - מקסים!! אווירת הכריסמס בכל פינה בפריס, עשרות העצים המפוזרים בכל מקום, עצים שנמכרים בכל קרן רחוב והרחובות המקושטים הופכים את החוויה לנהדרת! 

נסענו עייפים ומרוצים למלון ואז התחיל סרט האימה שלנו - הסיוט שיכול להיות מנת חלקו של כל מי שנוסע בימי הקורונה הארורים האלו… ניב קיבל את תוצאות הבדיקה שעשינו הבוקר כבר ב 19:00 והוא היה שלילי. שמחנו וחיכינו לבדיקה שלי שלא הגיעה. רק אחרי 22:00 התקבלה התוצאה והיא הייתה - חיובית! טרחו לבשר לנו בכותרת אדומה ומבהילה שאני חיובית לקורונה!!!! 

וכאן התחיל הסרט.. הייתי בהלם מוחלט ולא ידענו מה לעשות. למי לפנות, מה זה אומר, איך נודיע? איך נישאר כאן עוד 10 ימים? האם במלון? במקום אחר? מה עושים???? אמא'לה!!


4/12 

לא עצמנו עין, כל הלילה רק מחשבות וטרדות על מה ואיך עושים עכשיו. בשיטוטי ברחבי הפייסבוק הבנתי בקבוצת פריז למטיילים בפייסבוק שזה קרה לרבים ושיש להם הרבה טעויות. אז החלטנו שדבר ראשון שנעשה בבוקר זה בדיקה נוספת - הפעם אנטיגן. ובאמת, השכמנו קום וכבר ב 09:00. עם הפתיחה של בית המרקחת הקטן והסמוך למלון נבדקתי שוב. 

חזרנו למלון לחכות ואחרי כ 20 דק ירדנו שוב לבית המרקחת ולמרבה השמחה התוצאה היתה שלילית!!! 

לא ברור כל הסיפור הזה אבל בכל מקרה שמחנו עד לב השמים. 

ניתן ללמוד מכך שיש ככל הנראה הרבה טעויות וחייבים לעשות בדיקה נוספת לפני שנוקטים בצעדים. 

קיבלתי מסמך רשמי מהמדינה על כך שאני שלילית ועצם העובדה שמאז נבדקתי ב 2 בדיקות נוספות ובכולן יצאתי שלילית מוכיחה שזו היתה טעות. 

ולהמשך הסיפור - ויתרנו על התכנית להגיע למונפארנס בחלקו הראשון של היום, חזרנו לאכול בנחת ארוחת בוקר במלון ולאחר מכן הסתובבנו באזור המלון וראינו את כל הרחובות והסימטאות והפסאז'ים שעוד לא ראינו וגם את אלו שראינו. זה יום ראשון והיו המון אנשים ברחוב ובבתי הקפה ובמוזיאונים. כולם עסוקים בקנייה של מתנות לכריסמס והאוירה ממש טובה! 

לקחנו בשמחה את תוצאות הבדיקה עם השעה המעודכנת ונסענו ללה דפאנס לראות את הגרנד ארש. צילמנו את השער החדיש מכל הכיוונים וגם את החיבור שלו עם שער הניצחון העתיק ומעבר.. מקסים! בלה דפנס יש שוק חג מולד מסורתי עם מלא דוכנים לממכר עבודות יד ותכשיטים ובגדים וגם אוכל כמובן. 


הסתובבנו בשוק וכלנו קרפ נוטלה ובננות משגע ומרק בצל. היה נחמד ממש ואז נכנסנו לקניון שיש בצמוד - קניון ארבע העונות השייך גם הוא לווסטפילד (כמו פורום דה האל). מקום עצום בגודלו עם כמה קומות, המון חנויות וכל הרשתות המפורסמות והמון המון המון אנשים!! ברמה מלחיצה. 

מלא חנויות אבל ממש ממש יקר... ולכן לא מועיל (: 

לכן, הסתובבנו עד שהתעייפנו ואז החלטנו לחזור למלון, למקלחת חמה, מנוחה קלה וסיום אריזה וזה בדיוק מה שעשינו. לעת ערב, אחרי מקלחת, יצאנו לארוחת ערב במסעדת NEKO - מסעדה אסייתית בה אכלתי ראמן מעולה וניב קארי עם עוף. 

היה טעים ונחמד. כשיצאנו ראינו תור משתרך לאורך הבלוק כדי להיכנס למסעדה!! בכלל עומדים פה בתור הרבה, בשקט ובסבלנות לכל דבר - מסעדה, מוזיאון או תור לחיסון קורונה. 


5/12 

בבוקר יום ראשון, מחכים לנהג שיאסוף אותנו לשדה ומשם הביתה (: אין ספק שהיה זה ביקור ראשון בעיר גדולה בתקופת הקורונה. ביקור שבו נהננו מאד אך גם סיפק לנו רגעים של חרדה. פריז משגעת התקופת הכריסמס והשלכת ואם מתלבשים טוב ההנאה מובטחת!

ואם קראתם והגעתם עד כאן ואתם מעוניינים במסלול מפורט מאד, נטול חוויות אישיות, תמונות וקשקושים אבל מתאר מה עושים בכל יום, בפירוט, כולל אתרים, זמני נסיעה ולעיתים גם מקומות לינה מומלצים ועוד, אתם מוזמנים לפנות אלי ותקבלו אותו בעלות סמלית (: 050-8327441, או דרך טופס יצירת הקשר פה בבלוג

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.